Thursday, May 29, 2014

متن پیاده شده روز چهارشنبه 7 خرداد 03

 



سلام،

چهارشنبه7 خرداد 93، 28 می 2014 میلادی

در مورد 4 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه در شیراز به دور باغ فرزانه در مرکز شهر زنجیره انسانی تشکیل شد از بخشها و گروههای مختلف مردم در مورد مصوبه شورای شهر در آخرین روزهای سال گذشته که قرار است که این باغ تاریخی را خراب کنند و بجای آن 2 برج 25 طبقه ساخته شود. 11 تشکل دانشجویی، بسیاری از استادان دانشگاه، حتی حوزه عملیه شیراز و بخشهای مختلف اعتراض کردند که این شش تنفسی مرکز شهر را خراب نکنید و آنرا از مالک آن بخرید و پارک بکنید. اعتراضات به مسایل زیست محیطی، به تخریب بناهای تاریخی و امثالهم از زمینه هایی است که در اقصی نقاط کشور تشکیل میشود. گاهی مثل اصفهان و مسئله زنجیره انسانی برای خشکسالی زاینده رود با خشونت برخورد میشود، گاهی موفق می شوند که برگزار کنند، اما مهم این است که این اعتراضات به قوت خودش باقی است و ادامه دارد. 53 حقوق دان نامه ای را به آقای روحانی امضاء کردند و منتشر کردند که در ان در خصوص توقیف روزنامه قانون اعتراض کردند و از ایشان خواستند که تا به شعارها و وعده های انتخاباتی خود عمل بکند و در قبال اعمالی که رخ میدهد سکوت نکند. 35 تن از دروایش گنابادی استان فارس هم مجموعاً به 85 سال زندان از یک سال تا 4 سال و پرداخت دیه محکوم شدند. جالب است که ظاهراً 113 نفر از پرسنل بسیج و روحانیون فارس شاکی دراویش هستند یعنی همان کسانیکه بخصوص در شهر کبار ابتدا حمله کردند، مراکز آنها را خراب کردند، ضرب و شتم کردند و حالا طلبکار هم هستند و قاضی هم حکم برای دراویش صادر می کند. 4 کاربر فیس بوک در دهدشت یک هفته قبل توسط اطلاعات سپاه دستگیر شدند، بعد از 2 روز هم به زندان گچساران منتقل شدند. آقای مهندس سیحون از پدران معماری ایران کسیکه دهها اثر ماندگار معماری از او به جا مانده در 94 سالگی در ونکوور کانادا درگذشت و جالب است که روزنامه کیهان به بهانه بهایی بودن ایشان یک عالمه فحش و تهمت و صهیونیست و غیره نثار مهندس سیحون که از افتخارات معماری ایران بود کرد.

موضوع دوم اینکه احمد خاتمی امام جمعه تهران جواب آقای روحانی را که گفته بود مردم را نمی شود با زنجیر به بهشت برد به شکلی تند و بی ادبانه داده. او گفته که شما جاده صاف کن جهنم نشوید و گفته که کنسرتهای موسیقی قهر با خداست و مسایلی از این قبیل و نهایتاً هم تهدید کرده که صبر حزب ا...  تمام شده و اگر که رهبری فرمان بدهد ریشه فساد را می کند. دقیقاً همان بازی هایی که با آقای خاتمی و جنبش اصلاحات می کردند. به بهانه مسایل فرهنگی دم به دم تهدید دولت، تهدید نیروهای آزادیخواه کشورو تهدید مردم. آقای سردار رادان هم که از قایم مقامی نیروی انتظامی کنار گذاشته شد به سمت رئیس مرکز راهبردی ناجا منصوب شده. سمتی که کار اجرایی ندارد و احتمالاً پارکینگ خواهد بود. غلامرضا جلالی رئیس پدافند غیرعامل هم شروع کرده به اینکه دشمن بیو تروریسم یا تروریسم بیولوژیک علیه ایران آغاز کرده و گندمهای سرطان زا، کودهای سرطان زا و غیره روانه ایران میکند. البته باید به ایشان گفت که عامل خرید این گندمهای آلوده از هند دولت آقای خامنه ای یعنی دولت آقای احمدی نژاد بوده. مسئله تحریم هایی که آقای خامنه ای مسبب اصلی آن است کشور را به این روز انداخته و به هر حال به نظر میرسد بعد از اینکه 2 هفته است سیتماتیک خبرگزاریهای فارس و تسنیم و نسیم و سایر ارگانهای سپاه و تا حدی جبهه پایداری به مسئله بنزین پتروشیمی و واردات بنزین پاک حمله می کنند و احتمالاً سود بزرگی را در تولید آن بنزین از دست دادند، آقای جلالی هم مثلاً می خواهد بگوید که سرطان زا بودن توطئه دشمن است و ربطی به این بنزین ها ندارد.

موضوع سوم اینکه عبدا... اسکندری از فرماندهان نیروی زمینی سپاه در درگیری در دمشق کشته شد. فوزی ایوب از فرماندهان حزب ا... لبنان هم که تابعیت کانادا را هم داشته دیروز در سوریه کشته شد. اما سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرده که ایران همکاری های لازم را درخصوص شفاف سازی برنامه های اتمی خود با آژانس نمی کند و این کار بسیار کند پیش می رود و صراحتاً اعلام کرد که در صورتیکه پیشرفت محسوسی در این زمینه اتفاق نیافتد هیچ قرارداد بلند مدتی با تهران امضاء نخواهد شد. در اوکراین هم حمله نیروی هوایی اوکراین به جدایی طلبان در دونتسک چندین کشته و مجروح بجا گذاشته و تقریباً همه محافل خبری دنیا منتظر واکنش روسیه هستند که از این جدایی طلبان تحت حمایت خودش چگونه دفاع خواهد کرد.

اما موضوع آخر اینکه خبرگزاری ایسنا از قول آقای روح ا... مومن نسب، معاون فناوری اطلاعات بسیج، خبر داده که یک قاضی دادگاه در استان فارس آقای مارک زاکربرگ مالک فیس بوک را به دادگاه در استان فارس احضار کرده به جرم اینکه اینستاگرام و واتس اپ در زندگی خصوصی مردم دخالت کردند و شاکی خصوصی شکایت کرده. موضوعی که البته با خنده و تمسخر در محافل خبری دنیا منتشر شده و به هر صورت دادستان کل شیراز هم واکنش نشان داده و به کلی تکذیب کرده که چنین حکمی صارد شده و سعی کرده که شاید جلوی آبروریزی را بگیرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/d/optout.

No comments: