Friday, May 30, 2014

IranPressNews : ايران پرس نيوز - جرئیات بیشتر در باره شیوع ویروس کرونا در ایران

جرئیات بیشتر در باره شیوع ویروس کرونا در ایران

---------------------------------------------------------------------------

<strong>جام جم آنلاین: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ارتباط مرگ شترها در جنوب شرق کشور با بیماری کرونا مشکوک بوده و بررسی‌هایی در این خصوص آغاز شده است.

علی اکبر حق دوست افزود: بیماری کرونا مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا از راه تنفس منتقل می شود، این بیماری در عربستان و حاشیه خلیج فارس شیوع پیدا کرده که تعداد زیادی در عربستان به این بیماری مبتلا شده و فوت کرده اند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر حاجیان عامل انتشار این ویروس هستند، چرا موردی از ابتلای آنها به کرونا وجود ندارد، اظهار کرد: در بیشتر موارد مبتلا شدن افراد به این ویروس بدون علامت بوده و دلیل آن این است که بدن برخی افراد در مقابل ویروس کرونا ایمن شده است.

این مسئول یادآور شد: تنها درصد کمی از افراد علامت دار می شوند و این بیماری در کمتر از یک درصد افراد شدت می گیرد که باید در بیمارستان بستری شوند.

این مسئول با اشاره به این که کرونا در ایران بومی شده، تصریح کرد: این بیماری اکنون در همه جای کشور وجود دارد و فقط حاجیان عامل انتقال آن نیستند و بیماری به صورتی درآمده که از ایرانی به ایرانی در حال انتقال است.

وی ادامه داد: موفقیت ما در کرمان این بود که با تلاش ها و رصدهایی که انجام دادیم موفق به کشف اولین مورد ابتلا به کرونا شدیم و مطمئنا این بیماری در جاهای دیگر کشور نیز وجود داشته و بزودی گزارش می شود.

حق دوست در پاسخ به این پرسش که با توجه به مرگ تعدادی شتر در جنوب شرق کشور و جنوب کرمان آیا این موضوع می تواند ربطی به شیوع بیماری کرونا در کشور داشته باشد، گفت: بیماری کرونا کاملا جدید و نو پدید است و نوع درمان و دوره کمون آن کشف نشده و برای ما ناآشناست.

وی ادامه داد: در عربستان دیده شده که این بیماری از شتر به انسان منتقل شده است، اما با توجه به کشته شدن تعداد زیادی شتر در جنوب شرق ایران ما نیز در این خصوص ابهام داریم و به آن مشکوک هستیم.

این مسئول تصریح کرد: ارزیابی های اولیه نشان می دهد کشته شدن شترها در اثر مصرف علف تازه و بارندگی بوده که سبب ابتلای شترها به بیماری روده ای شده است.

وی ادامه داد: برای بررسی بیشتر نمونه هایی در این خصوص گرفته شده و آزمایش هایی در حال انجام است که تا چند هفته آینده نتایج آنها مشخص می شود؛ در حوزه سلامت، پزشکی و بهداشت باید به هر احتمالی توجه کرد و این نیز از احتمالات موجود است. </strong>



---------------------------------------------------------------------------

Link: http://www.iranpressnews.com/source/172440.htm




--

The webmaster!

--
-----------------------------------------------------

لطفا به برگه فیس بوک ایران پرس نیوز بپیوندید
https://www.facebook.com/pages/Iran-Press-News/164205616925402

-----------------------------------------------------

-

برای لغو عضويت لطفا از همان ایمیلی که عضو خبرنامه شده اید به آدرس زير ايميل بفرستيد
و سپس لینکی که برای شما فرستاده میشود را تائید کنید
IranPressNews+UNsubscribe@googlegroups.com


هرزمان که بخواهید میتوانید با فرستادن یک ایمیل به آدرس زیر دوباره مشترک خبرنامه شوید
IranPressNews+subscribe@googlegroups.com

-
---
‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "ایران پرس نیوز" مشترک شده‌اید.
برای لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت ایمیل‌های آن، ایمیلی به iranpressnews+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
از این گروه در http://groups.google.com/group/iranpressnews دیدن کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/d/optout دیدن کنید.

No comments: