Friday, May 30, 2014

IranPressNews : ايران پرس نيوز - نامه هشدار آمیز روزنامه نگار اصلاح طلب به روحانی

نامه هشدار آمیز روزنامه نگار اصلاح طلب به روحانی

---------------------------------------------------------------------------

<strong>بهارنیوز: قربانعلی سلطانی مدیرمسئول نشريه اصلاح‌طلب اترک در خراسان رضوی، در نامه سرگشاده به رئیس‌جمهور مي‌گويد: دستهایی در پی خشکاندن جوانه‌های امیدند. متن نامه را در زير مي‌خوانيد:

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، آقای دکتر حسن روحانی
سلام علیکم
اینجانب به عنوان یک عنصر مطبوعاتی و سیاسی که سالهاست خاک این عرصه را خورده‌ام، نیک می‌دانم که اینک چه در کشور می‌گذرد و حضرتعالی با چه آوار وحشتناک از انواع و اقسام مشکلات و گره‌های ریز و درشت داخلی و خارجی مواجه هستید که از دولت قبل بر دوش مردممان تحمیل شده و اینک رفع و رجوع آن همه بی‌تدبیری و برخی مفاسد ناشی از آن و باز کردن آن گره‌های کور و قفل‌های پی‌درپی، بر عهده شما نهاده شده است؛ لذا بنا نداشتم وقت گرانبهای شما را که باید صرف حل مشکلات جاری کشور شود، به حاشیه‌هایی معطوف کنم که ممکن است دارای اولویت تلقی نشود؛ کما اینکه مدت‌ها نیز دندان بر جگر نهاده و در زمینه فشارهایی که بر ما وارد می‌شود، سکوت اختیار کردم. اینک اما به نظر می‌رسد که سکوت و تحمل مظلومیت مضاعف از سوی ما، امر را بر مخالفان آزادی‌ها و حقوق قانونی مطبوعات چنان مشتبه کرده است که گویی می‌توانند در این دوره نیز هر چه می‌خواهند بر سر حقوق مردم بیاورند و هیچ بانگی از هیچ مرغ بال و پر شکسته‌ای نیز بلند نشود.

آقای رئیس جمهور!
شما طی همین روزهای گذشته و به نوبت با جمع‌هایی از اصلاح‌طلبان و نیز رقبای آنها ملاقات داشته‌اید و معنای این ملاقات‌ها نیز این است که گرچه پایگاه اصلی آرای شما اصلاح‌طلبان بوده‌اند، لیکن به عنوان رئیس‌جمهور همه مردم ایران، روی باز و آغوش گشاده‌ای برای همه مردم از طیف‌های مختلف هستید. بله، این موضع و روش عادلانه و اعتدالی شماست، اما آیا همه زیرمجموعه‌های مدیریتی شما چنین عمل می‌کنند؟

من به‌ عنوان یک اصلاح‌طلب که از خراسان شمالی برخاسته‌ام و دوستان همکار و نزدیکی در هر سه استان خراسان دارم، به عرض شما می‌رسانم که خواهران و برادران اصلاح‌طلب خراسان رضوی، در حالی که باشکوه‌ترین استقبال تاریخی را از حضرتعالی در جریان انتخابات 92 به عمل ‌‌آورده‌اند در حال دست و پنجه نرم کردن با محدودیت‌ها و تحمل مظلومیت‌های مضاعفی هستند که هیچ نسبتی با مواضع و مشی اعتدالی شما ندارد.

جالب است جناب‌عالی مطلع باشید که در خراسان رضوی، جز هفته‌نامه اترک، فعلا هیچ نشریه‌ای با مواضع روشن اصلاح‌طلبی منتشر نمی‌شود و در عین حال، هر روز به بهانه‌های واهی، برای همین نشریه که خواستگاه آن خراسان شمالی است و دارای مجوز توزیع در هر سه استان خراسان می‌باشد، مشکلات و محدودیت‌های جدیدی دست و پا می‌شود. یک روز مانع چاپ آن در چاپخانه می‌شوند و روز دیگر برای منع توزیع آن در خراسان رضوی برنامه‌ریزی و نامه‌نگاری می‌کنند و در بولتن‌ها برای آن خبرسازی‌های جعلی و دروغ می‌کنند، تا توزیع آن با همین تیراژ اندک را نیز با مشکل و مانع مواجه نمایند.

آقای رئیس جمهور!
به عنوان یکی از فرزندان انقلاب، به عنوان رزمنده و جانباز دفاع مقدس و عوض خانواده شهدا، و نیز به عنوان عضوی از خانواده روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب به عرض عالی می‌رسانم که این بازی‌ها که با اترک شروع شده و اگر تدبیری برای آ‌ن اندیشیده نشود، در موارد دیگر نیز استمرار خواهد یافت، با هدف خشکاندن سرچشمه‌های امید و تدبیر آغاز شده است. دست‌های پیدا و پنهانی، به دنبال آن هستند که مانع توزیع این نشریه، حتی با همین تیراژ کم، در خراسان رضوی شوند. آیا این اهانت به شعور بالای مردمی نیست که با شعار و برنامه‌ریزی اصلاح‌طلبان، آن استقبال باشکوه و تاریخی را در آن دوران سرد و سخت از حضرتعالی به عمل آوردند؟

وقتی اصلاح‌طلبان گزینه‌های اصلاح‌طلب برای استانداری خراسان رضوی پیشنهاد می‌کردند، امروز را مد نظر داشتند؛ یعنی روزی که ذیل ریاست شما و اداره کل ارشاد منسوب به شما (در خراسان رضوی) و علی‌الظاهر منصوب شما، تحمل توزیع نشریه‌ای با چند هزار تیراژ در گستره‌ای از جمعیت چندمیلیونی، وجود نداشته باشد(!) آنهم درحالیکه جریان رقیب هر چه بخواهید از عِدّه و عُدّه، امکانات و تیراژهای چند ده‌هزاری و صدا و سیما و... و... در اختیار دارد. به راستی این چه عدالتی است که اگر محقق شود، شمیمی از اعتدال را نیز در عرصه مطبوعات در خراسان رضوی بر شامه‌ای باقی نخواهد گذاشت!

آقای دکتر!
صمیمانه و مشفقانه عرض می‌کنم که دستهایی در صدد خشکاندن جوانه‌های «امید» و برکندن ریشه‌های «اعتدال»اند. اینها که نمی‌توانند شما را از مردم بگیرند، در صددند مردم و هواداران را از شما دریغ کنند و خود خوب می‌دانید که این جماعت دلواپس چه‌اند و اگر جناب‌عالی و وزیر محترم ارشاد به زیرمجموعه‌های خود دستور توقف مانع‌تراشی مذکور را نفرمائید، در خراسان رضوی حتی امکان چاپ چند صد اعلامیه نیز در حمایت از دولت «امید»، بر باد خواهد رفت.

باری، اینجانب شرحی از آنچه بر «اترک» می‌گذرد را همراه با نسخه‌های دوره جدید، به ضمیمه تقدیم می‌دارم تا حضرت‌عالی با توجه به قلت امکانات ما و شدت مانع‌تراشی‌ها، بدانید که در خراسان رضوی یاران بی‌توقع و مظلوم شما در چه مسیر سنگلاخ و دشواری طی طریق می‌کنند.
با ادب و احترام و امید </strong>



---------------------------------------------------------------------------

Link: http://www.iranpressnews.com/source/172434.htm




--

The webmaster!

--
-----------------------------------------------------

لطفا به برگه فیس بوک ایران پرس نیوز بپیوندید
https://www.facebook.com/pages/Iran-Press-News/164205616925402

-----------------------------------------------------

-

برای لغو عضويت لطفا از همان ایمیلی که عضو خبرنامه شده اید به آدرس زير ايميل بفرستيد
و سپس لینکی که برای شما فرستاده میشود را تائید کنید
IranPressNews+UNsubscribe@googlegroups.com


هرزمان که بخواهید میتوانید با فرستادن یک ایمیل به آدرس زیر دوباره مشترک خبرنامه شوید
IranPressNews+subscribe@googlegroups.com

-
---
‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "ایران پرس نیوز" مشترک شده‌اید.
برای لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت ایمیل‌های آن، ایمیلی به iranpressnews+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
از این گروه در http://groups.google.com/group/iranpressnews دیدن کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/d/optout دیدن کنید.

No comments: