Friday, May 30, 2014

IranPressNews : ايران پرس نيوز - مشکل جدی اینترنت دانشگاه‌ها در ایران

((( مشکل جدی اینترنت دانشگاه‌ها در ایران )))

---------------------------------------------------------------------------

<strong>معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم و تحقیقات و فناوری گفت: برخی دانشگاهها و تحصیلات تکمیلی در سطح کشور در زمینه زیرساخت های لازم برای فناوری نوین به ویژه در استفاده بهینه از اینترنت با مشکل جدی مواجه هستند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان قزوین "کیوسنا"، سعدالله نصیری قیداری افزود: دانشگاهها و مراکز آموزش عالی با توجه به وظیفه ذاتی خود نقش تاثیرگذار در توسعه و پیشرفت جامعه دارند با مشکلات جدی در زمینه پهنای باند و اینترنت مواجه هستند و پهنای اینترنت در مراکز آموزش عالی وضعیت مناسبی ندارد.

وی ادامه داد: دانشگاهها جزو مراکز مهم در توسعه روبه رشد هر کشوری به شمار می رود و قراردادن تجهیزات و امکانات مورد نیاز به پویایی و شکوفایی بیشتر مراکز علمی منجر می شود.

نصیری قیداری افزود: فراهم آوردن زیرساخت های لازم با متولیان در حوزه آموزش عالی می توانیم کارهای تحقیقاتی ویژه در مراکز عالی را ارتقاء بخشیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم و تحقیقات و فناوری توسعه فناوری های نوین در برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه را نقش تعیین کننده ای دانست و افزود: وزارتخانه کشور از شرکت های دانش بنیان در تحقق اقتصاد کشور نقش مهمی دارند.

نصیری قیداری با بیان اینکه دانشگاه علوم پایه استان زنجان با نام دکتر ثبوتی در سطح بین الملل مطرح است، گفت: این مراکز علمی به لحاظ برخورداری از موقعیت ویژه، متاسفانه وضعیت مطلوبی در باند اینترنتی ندارد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم و تحقیقات و فناوری گفت: مرکز رشد و پارک فناوری تحصیلات استان از مراکز فعال در کشور است که با تولید محصولات متعدد موفقیت های مهمی را کسب کرده است.

نصیری قیداری افزود: اعتبارات بسیار خوبی در حوزه های مختلف در دولت تدبیر و امید جاری شود و باید با تلاش بتوانیم جذب نیروها را داشته باشیم و با جدیت کامل،مدیریت رابه نحو خوبی انجام دهیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم و تحقیقات و فناوری افزود: امروزه دانش پایه اقتدار هر کشور محسوب می شود و در این میان فعالیت شرکت های دانش بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهم و برجسته ای دارند.

نصیری قیداری با بیان اینکه فراهم آوردن زیر ساخت های لازم از سوی متولیان امر می تواند کارهای تحقیقاتی و پروژه های کلان مراکز آموزش عالی را تسهیل کند افزود: وزارت علوم و تحقیقات و فناوری اطلاعات ازورود شرکت های دانش بنیان به بخش فناوری استقبال و دولت نیز حمایت های لازم را انجام می دهد.</strong>





---------------------------------------------------------------------------

Link: http://www.iranpressnews.com/source/172443.htm




--

The webmaster!

--
-----------------------------------------------------

لطفا به برگه فیس بوک ایران پرس نیوز بپیوندید
https://www.facebook.com/pages/Iran-Press-News/164205616925402

-----------------------------------------------------

-

برای لغو عضويت لطفا از همان ایمیلی که عضو خبرنامه شده اید به آدرس زير ايميل بفرستيد
و سپس لینکی که برای شما فرستاده میشود را تائید کنید
IranPressNews+UNsubscribe@googlegroups.com


هرزمان که بخواهید میتوانید با فرستادن یک ایمیل به آدرس زیر دوباره مشترک خبرنامه شوید
IranPressNews+subscribe@googlegroups.com

-
---
‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "ایران پرس نیوز" مشترک شده‌اید.
برای لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت ایمیل‌های آن، ایمیلی به iranpressnews+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
از این گروه در http://groups.google.com/group/iranpressnews دیدن کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/d/optout دیدن کنید.

No comments: