Friday, May 30, 2014

IranPressNews : ايران پرس نيوز - طرح پلیس اقتصادی در شورای امنیت نظام

(((( طرح پلیس اقتصادی در شورای امنیت نظام ))))

---------------------------------------------------------------------------

<strong>رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه مسئولان کشوری در خصوص پلیس اقتصادی هیچ نوع اظهارنظر مثبت و منفی نداشتند، گفت: در جلساتی که با مسئولان شورای امنیت کشور خواهیم داشت، بار دیگر این موضوع را مطرح و پیگیری می کنیم.

به گزارش فارس، سردار سیدحسن بتولی در خصوص راه اندازی قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت و با اشاره به رشد نسبی این جرم و احساس نارضایتی نسبت به گذشته در جامعه، اظهار داشت: فرمانده نیروی انتظامی اولویت امسال را برخورد با پدیده سرقت عنوان کرده و بر این اساس اهتمام جدی برای مبارزه با این بزه صورت گرفته است. وی ادامه داد: براساس این تدبیر، فعالیت‌های گذشته برای برخورد، کافی نبوده و باید برنامه ویژه‌ای صورت می گرفت؛ نگرش ما در این قرارگاه اصلاح روند رسیدگی و تقویت منابع و هم‌افزایی پراکنده توان پلیس است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: اگر بخواهیم تحولی در این مسئله ایجاد نماییم باید تشکلی جدید نیز شکل گیرد، در این راستا قرارگاهی با عنوان قرارگاه مرکزی سرقت در مراکز استان ها و براساس نیاز در شهرستان ها تشکیل شد که معاونت‌های متعدد و رده‌های مختلف ناجا در بحث مبارزه با سرقت با هم به تعامل بپردازند و توان های پراکنده در کنار هم قرارگرفته و به هم‌افزایی برسند. به گفته رییس پلیس آگاهی ناجا، این قرارگاه بطور دائم فرآیند کشف و برخورد را رصد کرده و اصلاح می‌کند بطوری که باید هدایت منابع به سمتی باشد که بتوانیم نتیجه مطلوب‌تری بگیریم.

بتولی با اشاره به اینکه باید اقدامات پلیس منجر به کاهش سرقت شود، خاطرنشان کرد: ناجا، قرارگاه مرکزی سرقت را تا زمانی که به خواسته خود که همانا کاهش این جرم و افزایش احساس امنیت عمومی است، برسد، برقرار نگه می دارد؛ البته این قرارگاه همواره در حال بروزرسانی است و سعی دارد ضعف های خودش احصا و مرتفع کند. وی با بیان اینکه حضور موثر این قرارگاه در تقسیمات استان ها دیده شده است، گفت: پلیس اقدامات عملی استان ها را رصد کرده و با در نظر گرفتن محدودیت منابع اقدام به رفع آنها می کند؛ امیدواریم با شرایطی که برای قرارگاه مرکزی سرقت در نظر گرفته ایم، در پایان سال شاهد روند روبه کاهش این جرم باشیم. این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه نوع سرقت‌ها بستگی به وضعیت استان ها نیز دارد، گفت: فرماندهان استان ها موظف هستند در قرارگاه استانی خود به کمک معاونین و رده‌های مربوطه، آخرین تجزیه و تحلیل ها را نسبت به سرقت در استان مربوطه داشته باشند و متناسب با میزان جرائم و ضرورت برخورد با نوع خاصی از سرقت درسطح استان، به اولویت‌بندی پرداخته و طرح‌های عملیاتی را در سطح حوزه های استحفاظی خود اجرایی کنند.

بتولی یکی از نکات مثبت این قرارگاه را دادن آزادی عمل به استان ها و اخذ تصمیم گیری براساس شرایط، دانست و تصریح کرد: فرماندهان هر استان مسئول تدابیر خویش هستند و به جای اینکه ما از مرکز یک نسخه واحد برای همه استان ها بنویسیم، هر استان بنا به شرایط موجود، اولویت های خود را تعیین و طرح‌ریزی می‌کند، البته این طرح‌ریزی ها باید با هماهنگی مرکز انجام شود. رئیس پلیس آگاهی ناجا اذعان داشت: در حال حاضر این اولویت‌ها در ۱۴ استان که بیشترین آمار سرقت را دارند، انجام می‌شود. وی تصریح کرد: تمرکز ما در قرارگاه مرکزی سرقت، هدایت منابع داخلی است، البته نتایج این قرارگاه باید با شورای تامین استان ها هماهنگ باشد و پیگیری مشارکت دیگر سازمان ها در این خصوص برعهده معاونت هایی است که در قرارگاه مذکور نیز حضور دارند و براساس دستورالعمل تشدید مبارزه با سرقت، به انجام وظیفه می پردازند.

پیگیری "پلیس اقتصادی" در جلسات بعدی شورای امنیت کشور
بتولی در خصوص راه اندازی پلیس اقتصادی و ضرورت آن، گفت: چندین بار این موضوع با مسئولان کشوری مطرح شد و ما نیز پیگیر آن بودیم، اما آنان در این مورد هیچ نوع اظهارنظر مثبت و منفی نداشتند. این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: البته در جلساتی که با مسئولان شورای امنیت کشور خواهیم داشت، بار دیگر این موضوع را مطرح و پیگیری می کنیم. </strong>



---------------------------------------------------------------------------

Link: http://www.iranpressnews.com/source/172431.htm




--

The webmaster!

--
-----------------------------------------------------

لطفا به برگه فیس بوک ایران پرس نیوز بپیوندید
https://www.facebook.com/pages/Iran-Press-News/164205616925402

-----------------------------------------------------

-

برای لغو عضويت لطفا از همان ایمیلی که عضو خبرنامه شده اید به آدرس زير ايميل بفرستيد
و سپس لینکی که برای شما فرستاده میشود را تائید کنید
IranPressNews+UNsubscribe@googlegroups.com


هرزمان که بخواهید میتوانید با فرستادن یک ایمیل به آدرس زیر دوباره مشترک خبرنامه شوید
IranPressNews+subscribe@googlegroups.com

-
---
‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "ایران پرس نیوز" مشترک شده‌اید.
برای لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت ایمیل‌های آن، ایمیلی به iranpressnews+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
از این گروه در http://groups.google.com/group/iranpressnews دیدن کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/d/optout دیدن کنید.

No comments: