Friday, May 30, 2014

IranPressNews : ايران پرس نيوز - جریمه سنگین تاوان معامله بانک فرانسوی با‌‌ رژیم

جریمه سنگین تاوان معامله بانک فرانسوی با‌‌ رژیم

---------------------------------------------------------------------------

<strong>رادیو آلمان: آمریکا یک بانک فرانسوی را به دلیل نقض تحریم‌ها علیه چند کشور از جمله ایران ده میلیارد دلار جریمه کرده است. بانک "بی ان پی پاریباس" در حال مذاکره با وزارت دادگستری آمریکا برای کاهش این مبلغ است.

به نظر می‌رسد بانک "بی ان پی پاریباس" فرانسه اتهامات خود مبنی بر نقض قوانین ایالات متحده آمریکا را پذیرفته است.

روزنامه "وال‌استریت ژورنال" به نقل از منابع آگاه خبر داده است که نمایندگان بانک "بی ان پی پاریباس" در مذاکره با مقامات وزارت دادگستری آمریکا تلاش می‌کنند با پرداخت مبلغی کمتر از هشت میلیارد دلار جریمه پرونده اتهامات خود را حل و فصل کنند.

موارد مورد اتهام این بانک شامل فعالیت‌هایی اقتصادی با کشورهای تحت تحریم ایالات متحده آمریکا در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹ میلادی است که با قوانین آمریکا همخوانی نداشته‌اند.

نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در شماره روز پنجشنبه خود (۲۹ مه / ۸ خرداد ماه) نوشته که بانک "بی ان پی پاریباس" فرانسه بدون موافقت آمریکا با ایران، سودان و کوبا معاملات تجاری به دلار داشته است.

آمریکا علاوه بر تحریم‌های بین‌المللی، تحریم‌های یک جانبه‌ای نیز علیه برخی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران تصویب کرده است. این تحریم‌ها شرکای تجاری آمریکا را از معامله با کشورهای مورد نظر منع می‌کند.

چانه‌زنی بر سر مبلغ جریمه

خبرگزاری رویترز ماه گذشته با انتشار گزارشی در مورد پرونده قضایی بانک "بی ان پی پاریباس" خبر داده بود که این بانک برای حل و فصل پرونده قضایی خود و پرداخت سه میلیارد دلار جریمه وارد مذاکره با مقامات آمریکا شده است.

آن زمان احتمال تعلیق موقت نقل و انتقالات ارزی با واحد دلار در شعبه نیویورک این بانک یا پایان کار کارمندانی که در این معاملات دست داشته‌اند، مطرح شده بود.

این احتمال در حالی مطرح بود که به نقل از رویترز، نیمی از کارمندان بانک به دست داشتن در معاملاتی که قوانین آمریکا را نقض می‌کرد، متهم شده‌‌اند.

حال وال‌استریت ژورنال نوشته است که وزارت دادگستری آمریکا خواستار پرداخت ده میلیارد دلار جریمه از سوی این بانک فرانسوی شده است.

طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، اگر وزارت دادگستری آمریکا و نمایندگان این بانک در مورد مبلغ جریمه مطرح شده به توافق قطعی نرسند، بانک"بی ان پی پاریباس" از حق انتقال پول به آمریکا یا از آمریکا محروم می‌شود.

به عقیده کارشناسان اقتصادی، این بانک می‌تواند جریمه سنگین ده میلیارد دلاری را پرداخت کند. ارزش سهام این بانک در بازار بورس ۹۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که معادل ده درصد آن متعلق به خود بانک است.

وال استریت ژورنال احتمال می‌د‌هد که مذاکره میان نمایندگان بانک "بی ان پی پاریباس" و وزارت دادگستری آمریکا در واشنگتن تا چند هفته دیگر طول بکشد.</strong>



---------------------------------------------------------------------------

Link: http://www.iranpressnews.com/source/172425.htm




--

The webmaster!

--
-----------------------------------------------------

لطفا به برگه فیس بوک ایران پرس نیوز بپیوندید
https://www.facebook.com/pages/Iran-Press-News/164205616925402

-----------------------------------------------------

-

برای لغو عضويت لطفا از همان ایمیلی که عضو خبرنامه شده اید به آدرس زير ايميل بفرستيد
و سپس لینکی که برای شما فرستاده میشود را تائید کنید
IranPressNews+UNsubscribe@googlegroups.com


هرزمان که بخواهید میتوانید با فرستادن یک ایمیل به آدرس زیر دوباره مشترک خبرنامه شوید
IranPressNews+subscribe@googlegroups.com

-
---
‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "ایران پرس نیوز" مشترک شده‌اید.
برای لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت ایمیل‌های آن، ایمیلی به iranpressnews+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
از این گروه در http://groups.google.com/group/iranpressnews دیدن کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/d/optout دیدن کنید.

No comments: