Sunday, June 8, 2014

IranPressNews : ايران پرس نيوز - برداشت بی رویه از جنگلها عامل سیل ساری

(( برداشت بی رویه از جنگلها عامل سیل ساری ))

---------------------------------------------------------------------------

<strong>نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیل اخیری که در این شهر رخ داده از دولت خواست خسارت به وجود آمده را جبران کند.

به گزارش ایسنا، سیدرمضان شجاعی کیاسری در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تسلیت به خانواده های داغدار شده در جریان سیل این مشکلات را ریشه در برداشت بی رویه از جنگل‌ها‌، عدم اجرای طرح آبخیزداری در بالادست و نگاه سیاسی وزارت جهاد کشاورزی به برنامه‌های کاری و تخصصی آن وزارتخانه دانست و گفت: ظاهرا این وزارتخانه ماموریتی جز ارائه آمار غلط به دولت و رسانه‌ها ندارد.

وی عنوان کرد: هنوز مردم مازندران نتوانسته بودند خسارت طوفان چند سال اخیر را بدهند که در سال گذشته با برف و یخ‌زدگی مواجه شدند و هنوز وعده های مسوولین در جهت رفع این خسارت‌ها تحقق نیافته بود که سیل آمد.

او ادامه داد: در جریان این سیل سه تن جان باختند، 600 واحد مسکونی از 60 تا 100 درصد ویران و خانواده‌های آنها آواره شدند، 70 هزار باغ در ساری و 1500هزار هکتار زمین کشاورزی در میان دورد خسارت دیدند، چندین واحد پرورشی ماهی و دامداری تخریب شدند. همچنین زیرساخت راه به میزان 70 کیلومتر تخریب شد و آب‌گرفتگی پل‌ها و زمین‌های شالیزار خسارت‌های زیادی وارد کرد به علاوه به تاسیسات آب و فاضلات شهری نیز خسارتی جدی وارد شد.

شجاعی کیاسری از حضور نوبخت به عنوان نماینده دولت و مسوولین استانی که باعث کاهش آلام مردم شد تشکر کرد و از دولت خواست علت این حوادث را شناسایی کرد و با تدبیر اساسی و اقتصاد اعتبار برای همیشه به آنها پایان دهد و شرایط عادی به منطقه باز گرداند.

این نماینده مجلس همچنین از وزارت جهاد خواست به جای زنده کردن مسائل سیاسی و ارائه آمار غلط به رسانه‌ها به اجرای طرح آبخیزداری و مهار آبهای سرگردان بپردازد و از قطع بی‌رویه درختان جلوگیری کند.

نماینده مردم ساری از وزیر صنعت نیز درخواست کرد که سیاست‌های یک بام و دو هوا را خاتمه دهد و به داد شهرک‌های صنعتی تعطیل شده برسد.

به گزارش ایسنا، نماینده مجلس در بخش دیگری از نطق میان دستور خود با اشاره به اقتصاد مقاومتی،‌ آن را نسخه شفابخش بیماری اقتصادی نامید و تاکید کرد دولت باید از صنعت و کشاورزی حمایت کند و راه‌حل اساسی برای برون رفت از مشکلات بانکی برای کشاورزان و تولیدکنندگان ایجاد کند؛ چرا که این مشکلات باعث از بین رفتن توان و انگیزه تولیدکنندگان می‌شود.

شجاعی کیاسری برگزاری انتخابات در سوریه را تبریک گفت و برای شفای آیت‌الله مهدوی کنی دعا کرد.

نماینده ساری در پایان با حمایت از تیم مذاکره‌کننده عنوان کرد که دولت یازدهم با شعار اعتدال نشان داده عزم جدی برای حل مشکلات و فاقد آمدن بر آنها را دارد. </strong>



---------------------------------------------------------------------------

Link: http://www.iranpressnews.com/source/172834.htm




--

The webmaster!

--
-----------------------------------------------------

لطفا به برگه فیس بوک ایران پرس نیوز بپیوندید
https://www.facebook.com/pages/Iran-Press-News/164205616925402

-----------------------------------------------------

-

برای لغو عضويت لطفا از همان ایمیلی که عضو خبرنامه شده اید به آدرس زير ايميل بفرستيد
و سپس لینکی که برای شما فرستاده میشود را تائید کنید
IranPressNews+UNsubscribe@googlegroups.com


هرزمان که بخواهید میتوانید با فرستادن یک ایمیل به آدرس زیر دوباره مشترک خبرنامه شوید
IranPressNews+subscribe@googlegroups.com

-
---
‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "ایران پرس نیوز" مشترک شده‌اید.
برای لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت ایمیل‌های آن، ایمیلی به iranpressnews+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
از این گروه در http://groups.google.com/group/iranpressnews دیدن کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/d/optout دیدن کنید.

No comments: