Saturday, June 7, 2014

IranPressNews : ايران پرس نيوز - استعفای اجباری نماینده کارگران معدن چشمه

استعفای اجباری نماینده کارگران معدن چشمه

---------------------------------------------------------------------------

<strong>یکی از کارگران معدن ذغالسنگ «چشمه پودنه »از استعفا و ترک کار اجباری نماینده کارگران این معدن به دلیل پیگیری مطالبات صنفی کارگران و انتشار اخبار معدن خبر داد.

این کارگر که نخواست نامش فاش شود درباره دلایل اخراج این نماینده صنفی کارگری در گفتگو با ایلنا مدعی شد: آقای «مهدی همتی» به دلیل پیگیری مطالبات صنفی خود و سایر همکارانش در تاریخ 25 فروردین ماه سال جاری مجبور به ترک کار و استعفای اجباری شد.

اوبا بیان این ادعاکه آقای همتی نماینده کارگران چشمه پودنه طی دفعاتی از سوی کارفرما تحت فشار قرار گرفته بود، گفت: ترک کار اجباری این فعال کارگری پس از آن صورت گرفت که این فعال کارگری در رابطه با حادثه ‌ای که در روز یکم اسفند ماه منجر به کشته شدن سه نفر از کارگران این معدن به نام‌های «محمدرضا صادقی»، «حسین محمدی» و«حسین اسلامی» شد، از به روز نبودن استانداردهای ایمنی در این معدن خبر داده بود.

این کارگر معدن چشمه پونه بابیان اینکه در حال حاضر آقای همتی با داشتن همسر و سه فرزند، بیکار و فاقد هرگونه منبع درآمد و یا پوشش بیمه ای است، گفت: بعد از این حادثه دادستانی کوهبنان در رابطه با حادثه پیش آمده دستور بازداشت مدیرعامل، رییس کارگاه و پیمانکار نیروی انسانی این معدن را صادر کرده بود.

وی همچنین در مورد وضعیت خود و سایر کارگران معدن چشمه پونه گفت: پس از آن حادثه این معدن به دستور دادستانی تعطیل شد و در حال حاضر به غیر از آقای همتی همه 270 کارگر آن تحت پوشش بیمه بیکاری هستند.

این کارگر معدنچی با اشاره به محدود بودن دوره پرداخت مقرری صندوق بیمه بیکاری، گفت: معدن چشمه پونه محل اصلی درآمد بیشتر ساکنان منطقه کوهبندان است.

گفتنی براساس اظهارات کارگران معدن چشمه پودنه و همچنین تایید آقای ضیاء الدینی سرپرست کارگران معدن، آقای حاج محمدی،مدیر عامل این معدن بعد از وقوع حادثه انفجار در اوایل اسفند ماه سال گذشته از ادامه همکاری در سال جدید با شرکت تکافر سپاهان خوداری کرده است.

توضیحات کارفرما


در این رابطه آقای مهندس «زندی» مشاور وطراح معدن چشمه پودنه با تایید ترک کار آقای همتی به عنوان نماینده کارگران معدن چشمه گفت: این کارگر به دلیل بزرگ نمایی بیش از حد مشکلات معدن از سوی همکارنش مجبور به استعفا شده است و در این رابطه مدیریت معدن کوچکترین نقشی نداشته است.

وی ضمن ابراز امیدواری از ادامه همکاری آقای همتی وسایر همکارانش در معدن چشمه پودنه از آغاز بکار مجدد این معدن حداکثر تا آواخر تیر ماه خبر داد وافزود: از کارگران انتظار همکاری داریم تا هرچه زود تر این معدن بازگشایی شود.

او گفت:با همکاری دادستانی،اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی و مسئولان وزارت صنعت و معدن در استان در حال آماده سازی و تجهیز معدن چشمه پودنه برای ادامه فعالیت تا اواخر تیر ماه هستیم.

به گفته وی در حال حاضر تعداد بیش از 70 کارگر در این معدن در حال آماده سازی و تجهیز آن برای ادامه کار هستند که به مرور با آماده شدن بخشهای مختلف معدن کم کم کارگران برای کار به معدن فرا خوانده می شوند.

زندی در خصوص ایمن سازی معدن چشمه پودنه بعد از حادثه انفجار معدن که منجر به کشته شدن سه کارگر شد افزود: معدن زغال سنگ چشمه پودنه در گذشته نیز بر خلاف ادعای کارگران قبل از وقوع حادثه به تجهیزات ایمنی مجهزبوده اما تجهیزات آن به روز نبود.

او گفت:با این حال شرکت «تکافر سپاهان» به عنوان مجری وپیمانکار استخراج این معدن در حال خرید تجهیزات و ایمن سازی معدن در همه بخشها است که به زودی این تجهیزات با نظارت بازرسان اداره کار وسایر مسئولان در معدن نصب خواهد شد.

وی تاکید کرد: هم اکنون این معدن به انواع وسایل روز ایمنی،سیستمهای تهویه وسایل کمکهای اولیه نجات شامل دستگاهای خود نجات تجهیزشده است.

او در خاتمه با بیان اینکه به حکم دادستانی وبازرسی اداره کار مجوز بهره برداری مجدد معدن صادر و مسئولان مرتبط با حادثه سال گذشته نیز به قید وثیقه آزاد هستند،افزود: متاسفانه حادثه ای که اواخر سال گذشته اتفاق افتاد به دلیل تجمع گاز در یک نقطه ازشکستگی معدن رخ داد و خوشبختانه این انفجار به اندازه ای گسترده نبوده که مرگ تعداد بیشتری از همکارانمان رادر این معدن رقم بزند.</strong>



---------------------------------------------------------------------------

Link: http://www.iranpressnews.com/source/172786.htm




--

The webmaster!

--
-----------------------------------------------------

لطفا به برگه فیس بوک ایران پرس نیوز بپیوندید
https://www.facebook.com/pages/Iran-Press-News/164205616925402

-----------------------------------------------------

-

برای لغو عضويت لطفا از همان ایمیلی که عضو خبرنامه شده اید به آدرس زير ايميل بفرستيد
و سپس لینکی که برای شما فرستاده میشود را تائید کنید
IranPressNews+UNsubscribe@googlegroups.com


هرزمان که بخواهید میتوانید با فرستادن یک ایمیل به آدرس زیر دوباره مشترک خبرنامه شوید
IranPressNews+subscribe@googlegroups.com

-
---
‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "ایران پرس نیوز" مشترک شده‌اید.
برای لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت ایمیل‌های آن، ایمیلی به iranpressnews+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
از این گروه در http://groups.google.com/group/iranpressnews دیدن کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/d/optout دیدن کنید.

No comments: