Saturday, March 12, 2011

جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


آخرین نطق هاشمی رفسنجانی در کرسی ریاست مجلس خبرگان رهبری

Posted: 12 Mar 2011 09:36 AM PST

محمد تقی کروبی: بد نیست مدیران فعلی به عاقبت خود فکر کنند

Posted: 12 Mar 2011 06:39 AM PST

  جرس: فرد هتاک به فائزه خانم در مقابل جماعت هتاک جلوی منزل پدر، استاد بزرگ اخلاق است.    

جرس: محمدتقی کروبی در سایت خود در نوشته ای تحت عنوان مرگ اخلاق به بررسی عملکرد لباس شخصی ها در ایامی که در مقابل منزل مهدی کروبی تجمع می کردند پرداخته، می نویسد:" تهاجم اخیر لباس شخصی ها در شب های قبل از ناپدید شدن پدر و مادرم تلخ تر از شب های رمضان است. در تهاجم شش شب اخیر مهاجمان وقاحت را به اوج خود رساندند و اگر در مقام قیاس با فیلم منتشر شده مربوط به فائزه خانم برآیم باید اعتراف کنم که آن فرد در مقابل جماعت هتاک منزل پدر استاد بزرگ اخلاق است و می توان به وی کرسی استاد تمام واگذار کرد. آنچنان که اینبار همسایگان برای اولین بار اقدام به نامه نگاری با مقامات کشوری کردند و انزجار خود را از شنیدن چنین الفاظ رکیک ناموسی در نیمه های شب در مقابل همسران و فرزندان شان اعلام کردند. متاسفم که بنگارم مهاجمان لباس شخصی هر آنچه لایق خود و خانواده خود بود در این مرحله به بیت بنیانگذار این نظام، خانواده های آقایان هاشمی، موسوی، خاتمی و برخی مراجع تقلید نسبت دادند. جالب آنکه رئیس قوه قضائیه را نیز تحقیر می کردند و از آقای اژه ای بعنوان فردی انقلابی و مدیر تقدیر می کردند. سخنان و الفاظ کثیف این جماعت بدون شک مطابق شریعت اسلامی مستوجب حد و در مواردی مستوجب تعزیر است."
 

وی در بخش دیگری از نوشته اش آورده است:" بد نیست مدیران فعلی به عاقبت خود فکر کنند که اگر روزی مطابق نظر خود بخواهند عمل کنند آنگاه با این جماعت روبرو خواهند بود. جماعتی که با صحابه نزدیک امام و قدمای این نظام چنین کرده و می کند، وای به حال مسئوولان فعلی که نه سابقه انقلابی و مبارزه دارند و نه اکثر آنها یک عکس یادگاری از جبهه و جنگ."

متن کامل این نوشته به نقل از وبسایت شخصی محمدتقی کروبی بشرح زیرست:


"دکتر علی مطهری از معدود نمایندگان مجلس فعلی است که استقلال خود را همواره حفظ کرده و دیدگاه هایش را در مقاطع مختلف، صرف نظر از اینکه مطلوب چه جریانی است، بیان می کند. از این باب احترام خاصی برای ایشان قائل هستم. فرزند استاد برجسته انقلاب در واکنش به انتشار فیلم شرم آور که درآن به خانم فائزه هاشمی اهانت های ناموسی می شود در نامه ای به رئیس قوه قضائیه، لباس شخصی های مهاجم را اراذل سیاسی بی بصیرت نام برده و به تعبیر امیرالمومنین علی علیه السلام اشاره کرده که اگر مسلمان از غم این حادثه دق کند و بمیرد نه تنها مورد ملامت نیست، بلکه سزاوار است. ایشان همچنین اضافه کردند که این اراذل ” دشنامهایی به ایشان و پدر بزرگوارشان میدهند که قابل ذکر نیست و بی تردید مصداق حد قذف یعنی هشتاد ضربه شلاق است … اگر امروز کوتاهی شود، این پدیده شوم دامن همه را خواهد گرفت و این لکه ننگ بر دامان انقلاب اسلامی باقی خواهد ماند. ” مطلبی بسیار غم انگیز تر نیز به قلم شیوای آقای غلامعلی رجایی با عنوان” سپاه کوفه در جماران چه می کند” در وب سایت کلمه منتشر شد که ابعاد دقیق تری از افعال لباس شخصی ها ی تحت الحمایه را به نمایش می گذارد.
 

میدانم شنیدن چنین الفاظ رکیک و مشمئزکننده ای از سوی پیاده نظام مدعیان اصول گرایی بسیار سخت و دردناک است. نمی توان مسلمان، نه مهمتر انسان بود و چنین برخوردهایی را بنام دین، شریعت و انسانیت شاهد بود و دم بر نیاورد. به نظر می رسد که بعد از ناپدید شدن دو یار دیرین امام و مردم و همسران شان و نیز حذف رسمی آقای رفسنجانی از ریاست مجلس خبرگان اراده ای در حاکمیت مبنی بر جمع آوری این جماعت بی مقدار بوجود آمده باشد. سخنان رهبری و مقامات قضایی در چند روز گذشته گواهی است بر این مدعا.
به بهانه طرح این موضوع من نیز می خواهم روایت شب های عملیات لباس شخصی های تحت الحمایه در لیالی قدر امسال و شش شب متوالی در چند هفته گذشته مقابل منزل پدر و مادرم را بیان کنم تا با اذعان به مرگ اخلاق در این کشور به فکر احیای اصول اولیه اخلاقی بود، اگرچه به باور نگارنده بسیار دیر مقامات ارشد نظام از رفتار های خلاف شرع، اخلاق و انسانیت این بی مقداران مسلح و تحت الحمایه برخی مراکز قدرت انتقاد کرده اند، با این حال باید آن را به فال نیک گرفت. پیش از ورود به این بحث اجازه می خواهم برای آندسته از هموطنان که معنای قذف در فقه اسلامی و مجازات آن را در نظام حقوقی کشور نمی دانند، به اجمال به بررسی آن بپردازم.
 

لغت قذف عربی است به معنای پرتاب کردن است (قذف الحجر او بالحجر). بدین معنی که دشنام دهنده، کلمات اذیت کننده و ناموسی را به سوی کسی پرتاب می کند. قذف افترا ناموسی است که در آن نسبت دادن زنا و یا آنچه در معنی زنا باشد مطرح می شود. الفاظی که دایره آن افترا ناموسی و بی عفتی است در قالب جرم قذف است. هر گاه قذف با لفظ صریح انجام گیرد، به هر زبان و به هر شکل بوده باشد حد آن هشتاد تازیانه است. مستند مجازات آن هم آیه چهارم سوره نور قرآن کریم است:
وَالَّذِینَ یَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ ثُمَّ لَمْ یَأْتُوا بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاء فَاجْلِدُوهُمْ ثَمَانِینَ جَلْدَةً وَلَا تَقْبَلُوا لَهُمْ شَهَادَةً أَبَدًا وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ.
اگرالفاظ بکار رفته صراحت در افترای ناموسی نداشته باشد آنگاه مشمول حکم تعزیر است. صاحب جواهر قذف را یکی از گناهان هفت گانه نابخشودنی دانسته است. آبروی انسان و شخصیت معنوی او در شریعت اسلامی جایگاه خاصی دارد. لذا موضوع ایراد قذف بقدرى اهمیت دارد که اگر مورد اتهام واقع شده از دنیا برود، ورثه او مى توانند اقامه دعوا کرده و مطالبه اجراء حد کنند. قانون مجازات اسلامی در باب پنجم کتاب دوم به این مهم مستقلا پرداخته است. احکام توهین هم در فصل دوم و پانزدهم کتاب پنجم قانون جزاء و افتراء در فصل بیست و هفتم قانون مجازات اسلامی بیان شده است. اثبات فعل قذف با دو بار اقرار مرتکب و یا شهادت دو مرد عادل صورت می‌گیرد. قذف از جمله جرایمی است که جنبه ی عمومی نداشته و مقذوف باید آن را مطالبه کند. ماده ۱۴۰ قانون مجازات اسلامی اشعار می دارد که ”اجرای حد قذف منوط به مطالبه مقذوف است”.
 

در لیالی قدر امسال که درست از شب ضربت خوردن امیر المومنین علی علیه السلام آغاز و در شب ۲۳ به اوج خود رسید، عده ای در مقابل منزل پدرم تجمع می کردند. در ابتدا له حاکمان و سپس علیه رهبران معترض شعار سر می دانند. تا این اندازه را پذیرفته بودیم اگرچه آرامش منطقه، همسایگان و اهل خانه را به هم می ریختند. اما داستان به اینجا ختم نشد و آمران و مجریان اصلی از جمله فرماندار شمیران و برخی دیگر از افراد راضی به این مقدار آزار و اذیت نبودند، لذا گروهی دیگر را که برای ماموریت خاص هتاکی و تخریب آورده بودند وارد عمل کردند. آنان در چند شب متوالی رکیک ترین الفاظ ناموسی را به سه خانواده کروبی، موسوی و خاتمی وارد ساختند و همانطور که مادرم در نامه ای در روز بیست یکم رمضان به رهبری نوشتند، فیلم و تصویر آنان هر شب توسط پلیس و نیروهای امنیتی تهیه می شد. در شب آخر عملیات علاوه بر هتاکی به تخریب منزل و اموال همسایگان اقدام کردند. درب مجتمع را آتش زدند و با تیر اندازی قصد ورود و احتمالا ارتکاب جنایت در سر داشتند که با مقاومت تعداد اندکی از محافظان روبرو شدند و از آنجا که بسیار بزدل و ترسو بودند و تنها در پناه حمایت کامل دل شیر داشتند، بلافاصله عقب نشینی کردند. برای من تلخ تر از حوادث انجام شده، الفاظ بسیار رکیک ناموسی بود که بنام حکومت دینی و در شب های مقدس رمضان فریاد زده می شد. در آن مقطع یکی از نیروهای امنیتی برای آنکه هیچ مقاومتی از ما در قبال این جماعت انجام نشود، دائما با قلب واقعیت ما را تهدید می کردند که چنین و چنان می کنیم. شنیده بودم که برداشت های غلط از شریعت اسلامی موجب افراط گری، جنگ و خونریزی می گردد اما تا بحال نشنیده و ندیده بودم که افعال خط قرمز شریعت، در تنها حکومت شیعه که مدعی ام القرای اسلام است، بنام شریعت انجام گیرد. سلاح خانواده کروبی تنها انتشار بخش کوچکی از تصاویر گرفته شده بود، سلاحی که عرصه را بر مهاجمان چنان تنگ کرد که سپاه پاسداران رسما تبری خود را از آن ماجرا با صدور بیانیه ای اعلام کرد و فرمانده نیروی انتظامی از شناسائی صد نفر از اوباش خودسر سخن گفت. اما در عمل چه شد، به جای دستگیری و محاکمه آنان، این سرتیم برکنار شده پدر بود که در شب حادثه تا حد مرگ کتک خورد، راهی بیمارستان شد و سپس دادگاهی. مهاجمان یا همان اوباش های مسئله دار در مقام شاکی قرار گرفتند و سرهنگ وظیفه شناس در جایگاه متهم!!!


اما تهاجم اخیر لباس شخصی ها در شب های قبل از ناپدید شدن پدر و مادرم تلخ تر از شب های رمضان است. در تهاجم شش شب اخیر مهاجمان وقاحت را به اوج خود رساندند و اگر در مقام قیاس با فیلم منتشر شده مربوط به فائزه خانم برآیم باید اعتراف کنم که آن فرد در مقابل جماعت هتاک منزل پدر استاد بزرگ اخلاق است و می توان به وی کرسی استاد تمام واگذار کرد. آنچنان که اینبار همسایگان برای اولین بار اقدام به نامه نگاری با مقامات کشوری کردند و انزجار خود را از شنیدن چنین الفاظ رکیک ناموسی در نیمه های شب در مقابل همسران و فرزندان شان اعلام کردند. متاسفم که بنگارم مهاجمان لباس شخصی هر آنچه لایق خود و خانواده خود بود در این مرحله به بیت بنیانگذار این نظام، خانواده های آقایان هاشمی، موسوی، خاتمی و برخی مراجع تقلید نسبت دادند. جالب آنکه رئیس قوه قضائیه را نیز تحقیر می کردند و از آقای اژه ای بعنوان فردی انقلابی و مدیر تقدیر می کردند. سخنان و الفاظ کثیف این جماعت بدون شک مطابق شریعت اسلامی مستوجب حد و در مواردی مستوجب تعزیر است.
 

بارها گفته ام و باز می گویم اظهار علاقه و تنفر نسبت به سیاستمداران امری رایج در دنیا است و هر آنکس پا به این عرصه می گذارد باید بپذیرد که روزی با محبوبیت می آید و مردم شعار “درود” سر می دهند و روزی مانند شاه، قذافی، موگابه باید برود و اگر نرود آنگاه مردم شعار “مرگ” سر می دهند. این امر در بسیاری از کشورها دیده شده و در آینده نیز مشاهده خواهد شد. اما یک جریان سیاسی در این کشور گروهی تربیت کرده اند که با در اختیار داشتن سلاح و حمایت نیرو های رسمی می تواند در هر زمان و در هر مکانی بدون مجوز تجمع کند، هر آنچه می خواهند نسبت به مخالفان خود بگوید و بر در و دیوار الفاظ کثیف بنویسد. آنها مجوز سرخودند و تنها کسانی هستند که به اعمال بی حد و حصر حق تجمع و راهپیمائی مبادرت می کنند. نگفتم مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی زیرا هم مسلح هستند و رفتار و الفاظ آنان مخل مبانی اسلام. برای آنان نه جنسیت، نه لباس، نه نسب و نه سابقه مهم است. از خانواده امام گرفته تا دیگر مراجع تقلید منتقد، از کروبی مبارز گرفته تا موسوی محبوب امام، از هاشمی ریشه دار گرفته تا خاتمی اندیشمند.
بد نیست مدیران فعلی به عاقبت خود فکر کنند که اگر روزی مطابق نظر خود بخواهند عمل کنند آنگاه با این جماعت روبرو خواهند بود. جماعتی که با صحابه نزدیک امام و قدمای این نظام چنین کرده و می کند، وای به حال مسئوولان فعلی که نه سابقه انقلابی و مبارزه دارند و نه اکثر آنها یک عکس یادگاری از جبهه و جنگ.


حال از خود بپرسیم هنگامی که این افراد با چهره های شناخته شده در مقابل دوربین بی محابا چنین وحشیانه برخورد می کنند پس با مردم، جوانان و زنان و دختران بی نام و نشان این سرزمین که غریبانه در چنگ آنها گرفتار می شوند، چه می کنند. به نظر می رسد در شرایط کنونی اراده ای در حاکمیت در برخود با ارتکاب سازمان یافته این جرم که به آمریت برخی از مراکز قدرت انجام می شده بوجود آمده، لذا امیدوارم دادستان محترم تهران با فراهم کردن فضای اعتماد به رسیدگی، مرتکبین ذی نفوذ را نیز به پای میز محاکمه بکشاند و ان شاالله شاهد اجرای حدود الهی باشیم. حاکمیت فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی ادعای اصلی انقلاب ۱۳۵۷ بوده است اما تا دیر نشده بپذیریم در این زمینه شکست خورده ایم و بعد از سه دهه وضعیت مان چنین است.

 

 

آغاز اولین روز تجمع دانشجویان در مقابل سازمان ملل  در ژنو

Posted: 12 Mar 2011 04:02 AM PST

جرس: جمعی از فعالان سابق جنبش دانشجویی در اعتراض به نقض گسترده حقوق بشر در ایران ظهر امروز تجمع اعتراضی خود در مقابل دفتر سازمان ملل در ژنو را آغاز کردند.

 

به گزارش خبرنگار جرس، چندی پیش فراخوانی با امضای ۳۶ فعال سابق دانشجویی منتشرشد که "کشتار مردم بی‌گناه و دانشجویان آزادی‌خواه، "بازداشت گسترده، شکنجه و صدور احکام سنگین حبس برای دانشجویان و همراهان جنبش سبز و بازداشت غیرقانونی رهبران آن از جمله موارد اعتراضی آنان عنوان شده بود. 

مرتضی اصلاح چی از فعالان سابق دانشجویی درباره برپایی این تجمع به جرس می‌گوید: پس از کودتای انتخاباتی سال ۸۸ روند نقض حقوق بشر توسط اقتدار گرایان بیش از پیش افزایش پیدا کرد و حقوق اولیه مردم از آنان دریغ شد، صدها نفر از فعالان سیاسی، اجتماعی و دانشجویی و همچنین مردم عادی صرفا به خاطر مطالبه حقوق خود که بیشتر آن‌ها حتی در قانون اساسی وجود دارد، به زندان افتادند و در زندان مورد شدیدترین برخوردها و شکنجه‌ها قرار گرفته‌اند.

دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه می‌افزاید: ما به عنوان جمعی از فعالان سابق دانشجویی که در پی اعتراضات مردمی سال ۸۸ مجبور به خروج از کشور شدیم، تصمیم گرفتیم که همزمان با اجلاس سالانه حقوق بشر در ژنو به این شهر آمده و نسبت به روند سرکوب حقوق بشر در ایران اعتراض کرده و همبستگی خود را با مردم اعلام کنیم.

یکی دیگر از فعالان سابق دانشجویی که در این تجمع شرکت کرده است، درباره مزایای برپای چنین تجمعاتی می‌گوید: حضور ما در  این تجمع به عنوان افرادی که به نحوی خود قربانی نقض سیستماتیک و گسترده حقوق بشر در ایران شده‌اند به عنوان سندی که مانع از فریبکاری دولت‌مردان جمهوری اسلامی در نشست‌های مربوط به بررسی حقوق بشر قابلیت ارجاع دارند.

ناصح فریدی، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم تهران ادامه می‌دهد: به نظر من از فعالانی که به تازگی از ایران خارج شده‌اند، با توجه به این که پیوند نزدیکی به رویدادهای دو سال گذشته ایران دارند، انتظار می‌رود با حضور خود وسیله‌ای برای انتقال حوادثی باشند که به عنوان واقعیت در ایران در جریان است.

تجمع این دانشجویان مطابق با فراخوان اعلام شده تا روز ۲۳ اسفند ماه ادامه خواهد داشت. 

 

پاسخی به اکاذیب صدا و سیما

Posted: 12 Mar 2011 03:39 AM PST

در شصت و چهارمین شماره از روزنامه قلم سبز
جرس: شصت و چهارمین شماره از روزنامه اینترنتی «قلم سبز »، شنبه بیست و یکم اسفند ماه ٨٩، با عنوان "پاسخی به اکاذیب صدا و سیما" منتشر شد و در اختیار کاربران و مخاطبان قرار گرفت.
 

به گزارش وبگاه قلـــم سبز، سرمقالۀ امروز قلم سبز، به انعکاس جوابیۀ محسن امین زاده، فعال اصلاح طلب و رییس ستاد اصلاح طلبان میرحسین موسوی(ستاد قیطریه) که در بند ۳۵۰ اوین محبوس است، به سخنان فرمانده نیروی انتظامی اختصاص دارد، که ۲۸ بهمن ماه، در برنامه تلویزیونی «دیروز، امروز، فردا» به دروغگویی و نشر موارد کذب علیه ستاد انتخاباتی موسوی پرداخته بود.

 

امین زاده در نامه خود از اوین خطاب به عزت الله ضرغامی، رییس صداو سیما، سخنان فرمانده نیروی انتظامی را "قصه های بی پایه و اساس نامید" و اعلام آمادگی کرد که در این مورد حاضر است با مدعیان مطرح کننده اکاذیب در باره فعالیت های ستاد قیطریه، در برنامه های زنده سیما، گفتگو و مناظره کند.

  

در ستون دیگر این شماره از قلم سبز، اشاره ای دارد به جوابیۀ حسین کروبی (فرزند مهدی کروبی) به سخنان هتاکانه و تهدید آمیز فرمانده کل بسیج در "مفسد فی الارض" خواندن رهبران جنبش سبز.

 

حسین کروبی خطاب به سردار نقدی خاطرنشان کرده است "آقای نقدی! این تو هستی که به جرم شکنجه شهرداران و ریختن خون مردم مفسد فی الارض هستی وباید مجازات شوی! آنانی كه دستشان به خون ملت ایران آغشته هست باید مجازات شوند. آنانی كه گروگان گیری می كنند و به حقوق افراد تجاوز می كنند باید مجازات شود و نه مردمی كه به دنبال حقوق عادی و ازدست رفته شان هستند."

 

اشاره به فراخوان چهارشنبه سوری های جنبش سبز در ایران، تجمعات ایرانیان در روز دوازدهم مارس (شنبه) در ٣۱ شهر جهان و همچنین تحصن فعالان ایرانی (دوشنبه چهاردهم مارس) در مقابل دفتر سازمان ملل در ژنو، دیگر ستون های روزنامۀ تک صفحه ای قلم سبز امروز شنبه بیست ویکم اسفند ماه بود.

 

 

 

روزنامه قلم سبز، از شانزدهم آذر ماه ۸۹، جهت آگاهی رسانی افزون تر به شهروندان، انتشار خود را آغاز کرده و از شنبه تا چهارشنبۀ هر هفته (به جز روزهای تعطیل) منتشر و در اختیار مخاطبان و علاقمندان قرار خواهد گرفت.

  

محکومیت پسر استاد اخلاق دولت دهم به شش سال حبس به اتهام زمین خواری

Posted: 12 Mar 2011 03:16 AM PST

قوه قضائیه از بازداشت حائری شیرازی استنکاف می کند

جــرس: در حالیکه محمد طاهر حائری شیرازی معروف به شجاع، فرزند آیت الله حائری شیرازی، به اتهام زمین خواری و فروش زمین های عمومی بدون داشتن سند مالکیت به شش سال حبس و بازگرداندن اموال عمومی محکوم شد، کماکان دستگاه قضایی فارس از زندانی کردن وی استنکاف می ورزد.


به گزارش تارنمای «صبح امید»، شجاع حائری فرزند محی الدین حائری، معلم اخلاق دولت و امام جمعه سابق شیراز، تحت عنوان شرکت تعاونی «طوبی»، چند صد قطعه زمین با عنوان باغ شهر را، به قطعات ۲۰ میلیون تومان و بیشتر، و با واسطه کامران باقری لنکرانی (وزیر دولت نهم) و مریم اردبیلی(همسر شجاع و مشاور امور بانوان استانداری فارس در دوره محمد رضا رضازاده) به پزشکان شیراز و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز فروخته بود، بدون اینکه این شرکت و یا خانواده حائری مالکیتی بر زمین های منطقه دالین شیراز داشته باشند.


این گزارش همچنین افزود "نکته مهم در خصوص شرکت تعاونی طوبی این است که اعضای این شرکت را خانواده حائری و علیرضا نجابت داماد حائری تشکیل می دهند."


همچنین یادآوری شده است "پیش‌تر برخی شاکیان شجاع حائری، دادگاه را به خودسوزی تهدید کرده بودند، چرا که علی رغم شکایات مستند این عده، به پرونده آنها رسیدگی نشده بود. اما اکنون و پس از گذشت ۳ سال، دادگاه بدوی حکم اولیه را در خصوص شجاع حائری صادر کرده است."


گفتنی است چند وقت پیش نیز، علی رغم حکم جلب فرزند آیت الهد حائری شیرازی، او با قید وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.


شجاع حائری از جمله کسانی است که در شیراز متهم به زمین خواری است و یک قطعه زمین در مناطقی از فارس فروخته، بدون آنکه مالکیتی بر آن داشته باشد.


به گزارش صبح امید، دستگاه قضایی فارس در حالی از زندانی کردن شجاع حائری استنکاف می ورزد که صابر عباسیان دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه سیاسی از ۱۷ اسفند سال پیش تا کنون در بازداشت موقت به سرمی‏برد و پس از اعتراضات مردمی بهمن و اسفندماه امسال نیز تعدادی از دانشجویان دانشگاه‏های شیراز بازداشت و از وضعیت آنان اطلاعی در دست نیست.
 

ابهام دروضعیت نگهداری رهبران جنبش همچنان ادامه دارد

Posted: 12 Mar 2011 02:56 AM PST

جــرس: در حالیکه تارنمای اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی (سحام نیوز)، به نقل از یکی از اعضای خانواده مهدی کروبی نوشته است که پنج شنبه شب ۱۹ اسفند ماه، چراغ های منزل مهدی کروبی و همسرش فاطمه کروبی روشن بوده و این اولین بار است که پس از ۱۸ روز چراغ های خانه آنها روشن دیده شده، کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران تاکید می کند "همچنان ابهام هایی در خصوص بازداشت و محل نگهداری رهبران معترض ایران وجود دارد."


یکی از اعضای خانواده کروبی به سحام نیوز گفته است "هنوز هم معتقدیم که پدر و مادرمان در یک عملیات بازداشت – ربایش به محل نامعلومی منتقل شده اند و اگر هم بر اساس فشارهای فراوان داخلی و خارجی و اقدامات قهرمانانه ملت به خانه باز گردانده شوند، تا آنها را در منزل نبینیم، فریب اقدامات حکومت را نخواهیم خورد." او همچنین گفته است که حتی اگر مهدی کروبی و همسرش به خانه منتقل شده باشند، این امر به معنای پایان بازداشت آنها تلقی نخواهد شد.


درحالی که برخی از منابع خبری از انتقال میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد به منزلشان خبر داده اند یک منبع مطلع به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران با تایید این خبر گفت که آنها از خانه امنی که در آن قرارداشته اند به منزلشان منتقل شده اند. این منبع مطلع در مورد شرایط مهدی و فاطمه کروبی نیز گفت :"دستور انتقال این دو به خانه هایشان نیز صادر شده است ولی علت تاخیر در اجرای این دستور تا کنون نامشخص است."


این منبع مطلع به کمپین گفت: "میرحسین موسوی و زهرا رهنورد هفته گذشته و به دستور دفتر رهبری از مکان بازداشتشان در خانه امن در اطراف تهران به منزلشان در خیابان پاستور بازگردانده شده اند."‏ این منبع افزود: "انتقال میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همسرانشان به مکانی در خارج از تهران به دلیل نگرانی از اقدام مردم برای شکستن حصر خانگی انها صورت گرفته است. و به خاطر همین نگرانی نیز چندین بار مکان نگهداری این چهار تن تغییر کرد ، انها در چند خانه امن در اطراف تهران نگهداری می‌شدند."


این منبع همچنین گفت: اعتراضات خیابانی، واکنش های بین المللی و اعتراض های برخی افراد ذی نفوذ در داخل کشور باعث شد که مقامات حکومتی از ابتدا “حصر خانگی” و سپس “بازداشت در خانه امن” را تکذیب کنند و نهایتا مجبور به بازگرداندن رهبران جنبش سبز به خانه هایشان شوند. در عین حال همچنان موسوی ، مهدی و فاطمه کروبی و رهنورد از هرگونه ارتباط با بستگانشان محروم هستند و در شرایط بازداشت قرار دارند.


این منبع همچنین به کمپین گفت: "همه اتفاقهای روی داده برای میرحسین موسوی ، مهدی کروبی ، فاطمه کروبی و زهرا رهنورد از حصر خانگی تا انتقال به خانه امن و مجددا بازگشت به شرایط بازداشت خانگی و همچنین بازداشت و اعمال فشار بر فرزندان این چهار تن، از غروب ۲۵ بهمن تا کنون با هدف اعمال فشار بر رهبران جنبش سبز و توسط مقامات ارشد سپاه و با نظارت کامل رهبری صورت گرفته است."

 

 

مقامات ژاپن: هنوز خيلی زود است ميزان تلفات زمين لرزه و سونامی را برآورد کرد

Posted: 12 Mar 2011 02:31 AM PST

دست کم ۱٣٠٠ کشته در جریان پنجمین زلزله بزرگ جهان در صد سال گذشته
جــرس: در حالیکه رسانه های ژاپن از حدود ۱٣٠٠ کشته در جریان وقوع زلزله و سونامیِ روزهای اخیر در شرق آن کشور خبر داده اند، مقامات ژاپنی يک روز پس از "بزرگترين زمين لرزه تاريخ اين کشور" می گويند "هنوز خيلی زود است تا بتوان ميزان خسارت و تلفات زمين لرزه و سونامی روز جمعه را برآورد کرد."


همزمان منابع خبری از انفجار مهیب در نیروگاه هسته ای فوکوشیما در شمال توکیو، بر اثر زلزله خبر داده اند.


بنا به گزارش خبرگزاری ها، بلافاصله بعد از زلزلۀ روز جمعه ۱۱ مارس در ژاپن- که با قدرت ۸.۹ ريشتر- شدیدترین زلزله تاریخ آن کشور ثبت گردید، امواج سهمگين سونامی در سواحل اين کشور، منجر به وقوع فاجعه ای انسانی و کشته و زخمی و ناپدید شدن دهها هزار تن شد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، يوکيو ادانو، دبير کابینه ژاپن، روز شنبه به خبرنگاران گفته است: "متاسفانه ما بايد برای افزايش خيلی زياد شمار تلفات آماده باشيم."


بر اساس این گزارش، تصاوير تلويزيونی از سونامی روز جمعه، نشان می‌دهد که موج‌های سهمگين، تعداد زيادی از منازل مسکونی، خودروهای شخصی و کشتی‌ها را با خود حمل می‌کند و خبرگزاری رويترز نیز گزارش داده است که سونامی نوار ساحلی شهر سيندای به طول ۳۰۰ کيلومتر را در برگرفته و احتمالا آمار کشته‌شدگان فراتر از رقم موجود خواهد بود.


زلزله روز جمعه در ژاپن از نظر قدرت، پنجمین زلزله بزرگ و قدرتمندی است که از سال ۱۹۰۰ در جهان گزارش شده و قدرت آن، ۸۰۰۰ بار بیشتر از زمین لرزه ماه گذشته در زلاند نو گزارش شده است.


بر اساس این گزارش، سونامی ناشی از این زلزله، با سرعت ۸۰۰ کیلومتر در ساعت (معادل سرعت یک هواپیمای مسافربری) عرض اقیانوس آرام را طی کرد و به جزایر هاوایی و ساحل غربی آمریکا رسیده است.

 همچنین در پی وقوع سونامی در ژاپن، موجی به ارتفاع ده متر در شهر بندری سندای در شرق مناطق وسیعی از مزارع و صدها خودرو و ساختمان را با خود برد و در استان های میاگی و فوکوشیما نیز ده ها روستا و شهرک به زیر آب رفتند.


به گفته پلیس ژاپن، چهار قطار مسافربری در استان میاگی مفقود شده اند و یک کشتی با یکصد سرنشین ناپدید شده است.


در این حال، در مناطقی از شهر «کزن نوما» در این استان، آتش سوزی پراکنده در خانه های مسکونی گزارش شده و گزارش ها همچنین از انفجار شدید در یک مجتمع پتروشیمی در شهر سندای و آتش سوزی گسترده در یک پالایشگاه در شهر ایچیهارا، در استان چیبی خبر می دهد.


گفته می شود نزدیک به دو هزار خانه مسکونی در شهر مینامیسوما در استان فوکوشیما در اثر زمین لرزه تخریب شده است.


یک سد هم در فوکوشیما تخریب شده و خانه های زیادی را آب برده است.


برق چهارمیلیون خانه در پایتخت ژاپن قطع شده و توقف فعالیت قطار زیرزمینی در این شهر سرگردانی مسافران را به همراه داشته است.


خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود در شهر کوچکی به نام «اوفوناتو» در ساحل شرقی ژاپن که مرکز ماهی‌گيری است و ۴۰ هزار تن سکنه دارد، حدود ۳۰۰ خانه تخريب شده و شماری هم مفقود شده‌اند. گزارش رسانه‌های ژاپنی حاکی است امواجی که اين شهر را درنورديده حدود ۱۰ متر ارتفاع داشته و تقريبا خط ساحلی را از بين برده است. گزارش شده در اين شهر ۴۸ تن مفقود شده اند که ۲۳ تن از آنها، دانش آموزان دبيرستانی هستند.


همچنین منابع خبری گزارش داده اند که فرودگاه بين‌المللی «ناريتا» در ژاپن، پس از تعطيلی چند ساعته باز شده و پروازهای خارجی و خارج کردن ساکنان منطقه از اين فرودگاه ادامه دارد. هشت هواپيمای جنگی در منطقه زلزله زده مشغول کار هستند و سعی می‌کنند ابعاد تلفات و خسارت‌های وارد شده را ارزيابی کنند.


بسياری از کشورها برای کمک به ژاپن اعلام آمادگی کرده‌اندو همزمان چين به همراه آمريکا از آمادگی خود برای اعزام نيروهای امداد خبر داده است.


نشت اتمی، فاجعه اتمی
به گزارش خبرگزاری فرانسه، گزارش‌های موجود حاکی است که سامانه‌های خنک‌کننده راکتورهای نیروگاه اتمی «فوكوشيما» از کار افتاده‌اند و دولت ژاپن هزاران نفر از ساکنان نزدیکی این نیروگاه را تخلیه کرده است.


بر اساس این گزارش، دولت ژاپن با اعلام وضعیت فوق‌العاده اتمی، گفته است : احتمال نشت مقدار اندکی تشعشعات اتمی از این نیروگاه وجود دارد.

در همین زمینه، رسانه های ژاپن گزارش داده اند مقدار کمی بخار راديواکتيو در مجموعه نيروگاه اتمی برای کاهش فشار در دومين راکتور آزاد شده است.


روز جمعه خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که هزاران نفر از ساکنان منطقه در نزديکی نيروگاه اتمی مذکور، در شمال توکيو به دلیل احتمال نشت مواد راديو اکتيو از اين نيروگاه تاکنون تخليه شده‌اند.


درهمين زمينه، هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا گفته است: نيروی هوايی آمريکا دستگاه خنک‌کننده به اين نيروگاه منتقل کرده است.


دولت ژاپن هزاران نیروی نظامی، صدها هواپیما و ده ها کشتی را روانه مناطق آسیب دیده کرده است.


هم اکنون گزارش ها حاکی از آن است که هزاران نفر از ساکنان مناطق ساحلی ایالت های غربی آمریکا (واشنگتن، اورگان و کالیفرنیا) تخلیه شده اند و در شهر سانتاکروز در کالیفرنیا، به تعدادی از قایق ها و اسکله آسیب وارد شده است.


به گزارش «مرکز هشدار سونامی اقیانوس آرام»، ارتفاع دیواره موج سونامی در کالیفرنیا به دو متر رسیده است و هشدار سونامی برای سایر مناطق ساحلی اقیانوس آرام مانند آمریکای جنوبی هم صادر شده است .
 

جریان فتنه ‌از قالب اپوزیسیون خارج و در نقش‌ برانداز ظاهر شده و نمی تواند در انتخابات حضور یابد

Posted: 12 Mar 2011 01:51 AM PST

مدیركل سیاسی وزارت كشور

جــرس: در حالی که قریب به اتفاق احزاب و گروهها و تشکلهای اصلاح طلب و منتقد دولت، تحت فشار و محدودیت و توقیف قرار دارند، مدیركل سیاسی وزارت كشور ادعا کرد "تمام جریان های سیاسی مقید به قانون می‌توانند در انتخابات‌ها شركت كنند، اما واضح است اجازه حضور به براندازان داده نخواهد شد."


این مقام ارشد دولت، با اطلاق مجدد لفظ "فتنه" به جنبش سبز و فعالان و رهبران آن، این جنبش و جریان را "برانداز" و نه "رقیب" ذکر کرد و گفت "جریان فتنه ‌از قالب اپوزیسیون خارج و در نقش‌ برانداز ظاهر شده است و طبیعی است که ملت آنها را تاب نخواهد آورد."


به گزارش فارس، محمود عباس‌زاده مشكینی ، در خصوص حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مدعی شد: تمام جریان های سیاسی قابل تعریف در چارچوب ساختار و قانون اساسی، چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا، به صورت طبیعی می‌توانند در انتخابات شركت كنند و تمام جریان ها قابل تعریف در چارچوب و ساختار یك نظام سیاسی نسبت به هم پوزیسیون - اپوزیسیون هستند و این یك امر طبیعی است. "


دبیر كمسیون ماده ده احزاب با بیان اینكه "صرف‌نظر از برخی چهره‌های افراطی و استحاله شده اصلاح‌طلب، غالب اصلاح‌طلبانی كه ما می‌شناسیم هم در عرصه نظری و هم در آن مدتی كه عملا مسئولیت قوه مجریه را عهده‌دار بودند به نوعی سعی داشتند خود را در چارچوب قانون و ساختار نظام مقید كنند"، گفت: "اما جریان فتنه ‌از قالب اپوزیسیون خارج و در نقش‌ برانداز ظاهر شد. البته این یك واقعیت است كه جریان فتنه از متن جریان اصلاحات زائیده شده و دایه‌اش نیز بیگانگان بودند كه جریان اصلاحات در قبال مولود خویش یك مسئولیت تاریخی دارد. "


این مقام ارشد دولت، با قلب واقعیت و عدم اشاره به اینکه چه کسی قواعد مردم سالاری را رعایت نکرده، مدعی شد "پایبندی به تمام اصول قانون اساسی، قاعده مردم‌سالاری، اصول نظام سیاسی و منافع ملت، مرز بین جریان اصلاحات و جریان فتنه بوده و بدیهی است كه در تمام دنیا گروه‌های مختلف كه در چارچوب نظام سیاسی نسبت به هم نقش پوزیسیون و اپوزسیون را دارند، می‌توانند با هم رقابت كنند اما در هیچ‎یك از كشورهای دنیا به گروهی كه خارج از چارچوب قانون اساسی و ساختار نظام بخواهد در نقش برانداز ظاهر شود، به طور طبیعی اجازه رقابت نمی‌دهند. "


مدیركل سیاسی وزارت كشور ادعا کرد "كسانی كه پیش از انتخابات به ظاهر خود را پایبند به قاعده مردم‌سالاری نشان می‌دادند، اگر بعد از انتخابات چه رای بیاورند و یا رای نیاورند، بخواهند در هر صورت نقش برانداز را بازی كنند، طبیعی است كه هیچ ملتی آنها را برنمی‌تابد. "

 
وی با ادعای اینكه "فتنه مولود اصلاحات و محصول وصلت با بیگانگان است"، تفاوت بین جریان اصلاحات و جریان فتنه را تفاوت بین اپوزیسیون و برانداز عنوان كرد و با اشاره به اینكه اپوزیسیون به‏خلاف جریان برانداز امكان حضور در رقابت انتخاباتی را دارد، اظهار داشت: "جریان برانداز از رقابت عبور كرده است."
 

مشاور احمدی نژاد: دولت حق دارد برخی قوانین را اجرا نکند

Posted: 12 Mar 2011 01:30 AM PST

نمایندگان با غوغاسالاری فضایی فراهم کردند که سوالات احمدی نژاد همچنان بی پاسخ بماند
جــرس: در راستای سرپیچی رئیس دولت از مصوبات مجلس و قوانین موضوعه، مشاور محمود احمدی نژاد ادعا می کند: رئیس‌ دولت "حق دارد، قوانینی را که مخالف شرع و قانون اساسی ارزیابی می‌کند، اجرا نکند."


در همین زمینه یک فعال اصولگرای حامی دولت خاطرنشان کرد "متاسفانه احمدی¬نژاد برخی مواقع کاری می¬کند که نزدیکترین حامیانش هم نمی¬توانند دفاع کنند و بهتر است قبل از کشیده شدن کار به جاهای باریک، در برخوردهای خود تجدید نظرکند."


به گزارش خبرآنلاین، علی اکبر جوانفکر در مصاحبه با ماهنامه «نسیم بیداری»، ضمن اشاره به نامه سرگشاده چندی پیش رئیس دولت به نمایندگان مجلس، ضمن ادعای بی اطلاعی خود از ارسال آن نامه، با "خلاف قانون" خواندن مصوبات مجمع تشخیص مصلحت، آن را عاملی برای نگارش نامه تند احمدی‌نژاد به نمایندگان مجلس ذکر کرد و گفت "رویه مجمع برای دولت قابل تحمل نبوده و از همین رو دولت بر علیه مجمع شوریده زیرا تدوین قانون وظیفه مجلس است نه مجمع تشخیص مصلحت نظام."


نمایندگان مجلس با رسانه ای کردن نامه، اهداف سیاسی داشتند
مدیرعامل خبرگزاری ایرنا همچنین در دفاع از عملکرد رئیس دولت، مدعی شد "من به عنوان مشاور احمدی نژاد، تا زمانی که نماینگان مجلس به عنوان دریافت کنندگان نامه رئیس دولت، آن نامه را رسانه‌ای نکرده بودند، از ارسال این نامه اطلاع نداشتم. باید پرسید که نمایندگان با چه هدفی این نامه را رسانه‌ای کرده‌اند. قطعا اهداف سیاسی را در این روند دنبال می‌کردند که باید آن را برای مردم بیان کنند. چون این نامه توسط دولت رسانه‌ای نشد. "


نمایندگان مجلس، غوغاسالاری کردند
جوانفکر همچنین مدعی شد رئیس دولت "به عنوان مجری قانون اساسی آن ضرورت را احساس کرد که به نمایندگان مجلس تذکری بدهد، تا مراقبت لازم انجام شود تا مجددا تخلف از قانون اساسی را شاهد نباشیم. "

مشاور احمدی نژاد ادامه داد که وی در نامه خود به نمایندگان، سوالات مهمی را مطرح کرده بود، که "نمایندگانی که از نامه اش انتقاد کرده و حتی پاسخ های بی سر و تهی به آن دادند، حتی به یک سوال مندرج در نامه نیز پاسخ ندادند."

وی ادعا کرد "این نمایندگان با غوغا سالاری فضایی را فراهم ساختند که سوالات همچنان بی پاسخ بماند. این سوالات کلیدی بوده و باید نمایندگان به آن جواب بدهند اما نه تنها جوابی به این سوالات داده نمی شود بلکه نمایندگانی مانند مطهری و توکلی به صراحت به این مساله اشاره می کنند که نمایندگان مجلس می‌توانند قوانینی خلاف شرع و قانون اساسی که شما از آن به عنوان میثاق ملی یاد کردید، به تصویب برساند. با این وجود آیا می توان در مورد سایر مسائل به اجماع دست یافت. این مساله به صراحت در قانون اساسی آمده است که نمایندگان نمی‌توانند برخلاف شرع و قانون اساسی موضوعی را مورد بررسی قرار دهند. اما با وجود تصریح قانون، برخی از نمایندگان به این مساله افتخار می‌کنند. "


احمدی نژاد علیه روند موجود شوریده است
جوانفکر بدون اشاره به تمرد دولت از مصوبات محکم مجلس در موارد گوناگون، همچنین مدعی شد "من تمام اصول قانون اساسی را حفظ هستم و حاضرم در این مورد با هر حقوقدانی بحث کنم. به عبارت بهتر مجمع تشخیص مصلحت نظام تشخیص می دهد که مصلحتی که مجلس بر آن اصرار دارد درست است یا خیر. اما در حال حاضر برداشت خطرناکی صورت گرفته و مجمع در مقام تصویب قانون بر آمده که این مساله به هیچ وجه مورد تایید ما نیست و احمدی نژاد بر علیه این روند غیر قانونی شوریده و اجازه نخواهد داد که این روند غیر¬قانونی نهادینه شود و همه از جمله رسانه‌‌ها می‌توانند به وی کمک کنند. "


وظیفه رئیس‌جمهور اطاعت بی چون و چرا از مجلس نیست
مدیر عامل ایرنا، همچنین گفت "نمایندگان حق ندارند که مساله ای خلاف شرع و قانون اساسی را مورد بررسی قرار دهند اما این حق را برخی از نمایندگان برای خود قائل شدند بنابراین چنین قانونی درست نیست کما اینکه مجمع به صورت غیر قانونی در این مسیر ورود پیدا کرده است. همواره وظیفه دولت اطاعت نیست. به شرطی که مجلس در چارچوب قانون عمل کند دولت باید از مجلس تبعیت کند اما اگر قانون رعایت نشد ،ریاست جمهوری باید تذکر دهد. "


دولت می‌تواند از حکم حکومتی بهره بگیرد
علی اکبر جوانفکر همچنین مدعی شد "اگر روند قانونی طی شده و قانون نیز مورد تایید شورای نگهبان نیز قرار گرفته باشد، اما اجرای آن در توان دولت نبود، دولت می‌تواند از حکم حکومتی بهره بگیرد."


احمدی¬نژاد برخی مواقع کاری می¬کند که نزدیکترین حامیانش هم نمی¬توانند دفاع کنند
همزمان، حمیدرضا ترقی، عضو بلندپایه حزب موتلفه، در گفت وگویی با همین ماهنامه، به بحث نامه سرگشاده محموداحمدی نژاد خطاب به نمایندگان مجلس پرداخته¬ و مطرح شدن اختلافات دستگاه¬های مهم کشوری را پدیده¬ای می-داند که تحت هیچ شرایطی نباید مشاهده شود.

وی می گوید "متاسفانه احمدی¬نژاد برخی مواقع کاری می¬کند که نزدیکترین حامیانش هم نمی¬توانند دفاع کنند. واقعا نمی-دانم چطور متوجه این امر نشد که رسانه¬ای شدن اختلافات می¬تواند ضررهایی وارد کند که جبرانش هزینه بالایی می-طلبد.اولین ضرر این است که دشمنان که همیشه در کمین هستند تا به طریقی به جمهوری اسلامی ضربه بزنند، با این فکر که مسئولان و قوا اختلافات عمیقی¬دارند، برای رسیدن به اهداف شوم خود امیدواری پیدا می¬کنند. مهمترین مساله هم این است که توصیه¬های رهبری که بر همه ولایت دارند، مورد بی توجهی قرار می¬گیرد و همه می¬دانند که بی¬توجهی به خواسته¬های آقا، تحت هیچ شرایطی توجیه نمی¬شود.با این حال همچنان رفتارهایی این¬چنینی از جانب رییس جمهوری دیده می¬شود و به نظر من¬احمدی¬نژاد باید قبل از کشیده شدن کار به جاهای باریک، در برخورد خود تجدید نظرکند."


ترقی همچنین خاطرنشان کرد "غیبت احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت از آن تصمیم¬هایی است که رییس قوه مجریه را از فرصت دفاع از برنامه¬هایش محروم کرده¬است. او باید بداند که حضور در جایگاه قانونی، ربطی به اشخاص ندارد و به همین دلیل منطق حکم می کند تا با حضور در جلسات مجمع به دفاع از طرح¬های دولت بپردازد. با عرض تاسف بارها مشاهده شده¬است که برخی از دولتی¬ها در رفتار و اظهارات خودبه گونه ای عمل می¬کنند که انگار احتیاجی به روحانیت احساس نمی¬کنند و حتی اصرار دارند که به نوعی خود را مخالف یا حداقل منتقد گفته¬های روحانیون نشان دهند."


هر وقت لازم باشد دولت را وادار به پاسخگویی می کنیم
این فعال اصولگرا همچنین تاکید کرد "ما تحت هیچ شرایطی منافع حزبی را به منافع ملی ترجیح نمی¬دهیم و به همین دلیل هر وقت که لازم باشد، هم احمدی نژاد را مورد خطاب قرار می¬دهیم و هم دولتش را مجبور به پاسخگویی به سئوالاتمان می¬کنیم.به هر حال کارنامه دولت اصولگرایی به حساب همه اصولگرایان گذاشته می¬شود و به همین دلیل طبیعی است که نمی¬توان واکنشی به نبایدهایی که باید می¬شوند، نشان نداد."


عضو حزب موتلفه اظهار عقیده کرد "اینکه برخی رای بالای مردم را فقط مهر تاییدی بر توانمندی¬های خود می¬بینند، اشتباه بزرگی است که دولت به آن اصرار دارد. این اصرار در شرایطی است که رهبری و طیف¬های مختلف اصولگرایی حمایت خوبی از دولت نهم داشتند و همین تبلیغ¬های مثبت در تمدید دولت احمدی نژاد نقشی غیرقابل انکار داشت.آنها باید به این باور برسند همه در کنار هم هستیم و نباید خودرایی را ملاک کار خود قرار بدهند. "


احمدی‌نژاد ثابت کرد مجلس دیگر در راس امور نیست
در ادامه واکنش ها به نوع برخورد دولت با مجلس، عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات نیز، "نبود اقتدار لازم در مجلس" را سبب تایید اظهارات احمدی‌نژاد مبنی بر در راس نبودن مجلس می‌داند.

این فعال اصلاح طلب بعنوان مثال می گوید "یکی از بدعت‌هایی که از بدو پیروزی انقلاب تاکنون اتفاق نیفتاده بود، توسط احمدی‌نژاد و وزیرش صورت گرفت و آن هم عدم حضور رئیس‌جمهور و وزیرش (حمید بهبهانی- وزیر راه) در جلسه استیضاح بود و این دهن‌کجی به قانون، ملت و مجلس و همه باورها و ارزش‌هایی است که به نام جمهوری اسلامی ثبت شده بود. وزیر حق ندارد که رودر روی مجلس بایستد و بگوید من در جلسه حاضر نمی‌شوم و بدتر از آن نامه احمدی‌نژاد بود. وی متاسفانه با ذهنیتی که از مجلس دارد، به نوشتن این نامه پرداخت و این نامه، نامه بسیار بدی بود اگر به خاطر داشته باشید، وی جمله حضرت امام منوط بر در راس امور بودن مجلس را رد کرده و اظهار داشت این جمله مربوط به آن زمان است و امروز مجلس در راس امور نیست. "


وزیر کشور دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه "مجلس، پایه و اساس نظام مردم سالار است"، نرفتن وزیر (راه) برای پاسخ‌گویی به استیضاح را، "حاوی یک پیام کلی" دانست که "احمدی‌نژاد مبین بر اینکه مجلس در راس امور نیست را ثابت و عملی کرد. "


مشکل در مجلس است
موسوی لاری افزود "متاسفانه مشکل در دولت نیست و مشکل در مجلس است. مجلس نقطه ثقل و لنگر نظام است اما به شرطها و شروط‌ها. من نمی‌گویم دولت قانونشکنی نکرده است، من می‌گویم نادیده گرفتن قوانین توسط دولت منشایی جز ضعف مجلس ندارد. شما نگاه کنید چند ماهی است که می‌شنوید علی مطهری و عده‌ای از نمایندگان طرح سوال از رئیس‌جمهور را می‌خواهند به مجلس عرضه کنند، اما هنوز به دستور کار مجلس قرار نگرفته است و علت هم عدم کفایت تعداد سوال کنندگان است که به عدد ٧۵ نرسیده است. یعنی در مجلس ٢٩٠ نفری، ٧۵ نماینده وجود ندارد که بتواند جرات سوال از رئیس‌جمهور را داشته باشد و با وجود چنین مجلسی می‌بینیم که رئیس‌جمهور هم از قانون تخطی کرده و به اجرای قوانین تمکین نمی‌کند و دیده می‌شود. که در عمل این مجلس است که دنباله‌رو تصمیمات رئیس‌جمهور است و این خود مجلس بوده است به صحت گفته وی که مجلس امروز در راس امور نیست کمک کرده است."


هم بسیار تعجب‌برانگیز بود و هم اینکه قابل پیش‌بینی بود
مجید انصاری، فعال اصلاح طلب و عضو مجمع روحانیون، نامه محمود احمدینژاد به نمایندگان مجلس و حملات وی از عملکرد برخی از نهادها را "هم بسیار تعجب‌برانگیز" و هم "اتفاقی قابل پیش‌بینی" دانسته و می گوید "تعجب‌برانگیز از این حیث که رییس قوه مجریه به راحتی جایگاه دو قوه دیگر و همچنین یکی از نهادهای مهم کشور را زیر سئوال برده بود. قابل پیش‌بینی هم از این جهت که اصولا احمدی‌نژاد معمولا تحرکاتی این چنینی از خود نشان می‌دهد و همیشه می‌توان منتظر رفتارهایی از رییس‌جمهوری بود که تحت هیچ شرایطی نباید از سوی یک رییس‌جمهور دیده شود. "


حکایت از نوعی تمامیت خواهی دارد
مجید انصاری همچنین خاطرنشان می کند "اینکه مجلس، قوه قضاییه و مجمع تشخیص مصلت نظام به این راحتی و بدون دلیل محکمی متهم به کارشکنی علیه دولت می‌شوند، حکایت از نوعی تفکر تمامیت‌خواهی است که می‌تواند هزینه‌هایی هنگفت و البته جبران‌ناپذیر را به کشور و نظام تحمیل کند. در مجلس اول قانونی وضع شد که بسیج را زیر گروه سپاه پاسداران می‌کرد که این مصوبه با اعتراض بنی‌صدر مواجه شد و او اعتقاد داشت که بسیج باید در اختیار نهاد ریاست‌جمهوری و تحت فرمان رییس دولت قرار بگیرد و با این استدلال گفت که قانون وضع شده را قبول ندارد که امام در جواب روند اشتباه بنی‌صدر گفتند که غلط می‌کنی قانون را قبول نداری، این قانون است که تو را قبول ندارد. این واکنش بنیانگذار انقلاب نشان می‌دهد که رفتارهایی اینچنینی در تضاد با آرمان‌های انقلاب اسلامی است. "


لازم به یادآوری است طی سالهای اخیر، دولت محمود احمدی نژاد با سرپیچی از قوانین مصرحه و بعضا مهم کشور، در امور جاری و رفاهی و استراتژیکی همچون "آلودگی هوا"، "سیستم حمل و نقل" و ... ایجاد اختلال کرده است.



حمیدرضا ظریفی نیا
 

مهدی طائب: عاملان حوادث سال گذشته ازبیگانگان ماموریت داشتند

Posted: 12 Mar 2011 01:21 AM PST

 جرس: مهدی طائب بار دیگر ادعا کرد:  کسانی که فتنه را شروع کردند ماموریت از بیگانه داشتند. 

به گزارش خبرآنلاین، مهدی طائب در مصاحبه با هفته نامه یالثارات تصریح کرد: آنها که فتنه را شروع کردند ابتدا نه مشکل اعتقادی آنچنانی داشتند و نه بینش سیاسی آنها دارای کمبود اطلاعات بود بلکه ماموریتی از جانب بیگانه داشتند که باید انجام می دادند اما آنها که به فتنه کمک کردند و در این پازل حرکت کردند در طیف های مختلفی قرار می گیرند.

وی افزود: برخی، منافع خود را همسو با جریان فتنه یافتند و احساس کردند اگر با جریان فتنه هماهنگ باشند منافع آنها محفوظ خواهد ماند گروهی هم دارای اشتباه در شناخت بودند و به دلیل بی اطلاعی یا کم اطلاعی، مثلا از میر حسین موسوی قهرمانی از دوران دفاع مقدس ساخته بودند که اگر در راس قدرت قرار گیرد، ایران در اندک زمانی فلک الفلاک تمدن بشری را تسخیر خواهد کرد.

 

1 comment:

mojtaba mostafavi said...

فتنه احمدی‌نژاد. سلام، الان تازه متوجه شدم چرا در سالروز وفات امام خمینی ، حضرت امام خامنه‌ای فرمودند که خود امام خمینی بارها فرمودند اشتباه کردند و منظور ایشان از این حرف چه بود . با رفتار اخیر رئیس جمهور بالاخره روشن شده است که احمدی‌نژاد با دادن نتایج آرا دروغی انتخابات به امام خامنه‌ای، باعث شدند که حضرت امام خامنه‌ای در ملا عام اعلام کنند که حمایت از احمدی‌نژاد بعد از انتخابات، اشتباه بوده است. فتنه اصلی‌ زیر سر احمدی نژاد و خائنین امثال خودش بوده و هست.ای کاش دسته احمدی‌نژاد هم سر به خیابان بگذارند شخصاً ترتیب ایشان را هم از پشت بام خواهم داد. سرباز ولایت من هستم نه آن مشائی دزد.