Tuesday, March 22, 2011

[IranPressNews] IranPressNews : ايران پرس نيوز - حلقه محاصره رژیم قذافی در لیبی تنگ تر می شود

حلقه محاصره رژیم قذافی در لیبی تنگ تر می شود

---------------------------------------------------------------------------

<strong>به گزارش منابع عربی، منطقه پرواز ممنوع در لیبی تا نزدیکی حریم هوایی طرابلس پایتخت گسترش یافته است و نیروهای مخالف قذافی به پیشرویهای خود در شهرهای مختلف ادامه می دهند.

یکی از فرماندهان آمریکایی ائتلاف بین المللی معتقد است سه روز حملات هوایی به رژیم لیبی زمینه را برای گسترش و توسعه منطقه پرواز ممنوع فراهم کرده است. هدف از حملات در دور نخست متوقف کردن پیشروی نیروهای قذافی به سمت بنغازی و تضعیف دفاع هوایی رژیم قذافی به منظور فراهم کردن کنترل آسمان لیبی از سوی هواپیماهای ائتلاف بوده است .

اما آنچه اکنون در حال انجام است از کار انداختن نیروهای دفاعی و نیروهای زمینی قذافی به شکل سرنوشت ساز است تا منطقه پرواز ممنوع تا نزدیک طرابلس گسترش یابد. نتایج منطقه پرواز ممنوع تا کنون بر میادین نبرد مشهود بوده است و مانع پیشروی جنگ افزارهای قذافی به سمت بنغازی شده است به گونه ای که در مسیر بنغازی تانکها و ادوات منهدم شده زیادی به چشم می خورند. نیروهای مخالف هم اکنون توانسته اند زمام امور را در دست گیرند و از بنغازی به سمت اجدابیا حرکت و اطراف آن را محاصره کنند .

در همین حال شهرهای غربی که در دست نیروهای مخالف قذافی است، هدف گلوله باران شدید نیروهای قذافی قرار گرفته است . شهر زنتان براساس گفته شاهدان هدف حملات سختی قرار گرفت به گونه ای که ساکنان آن مجبور شدند به غارهای اطراف شهر پناه ببرند .

از سوی دیگر شهر مصراته نیز هدف حملات شدید گردانهای قذافی قرار گرفته است اما نیروهای مردمی به رغم محاصره و قطع آب از چند روز پیش همچنان مقاومت می کنند.</strong>

---------------------------------------------------------------------------

Link: http://www.iranpressnews.com/source/095080.htm


--

The webmaster!

--
-

برای لغو عضويت لطفا از همان ایمیلی که عضو خبرنامه شده اید به آدرس زير ايميل بفرستيد
و سپس لینکی که برای شما فرستاده میشود را تائید کنید
IranPressNews+UNsubscribe@googlegroups.com


هرزمان که بخواهید میتوانید با فرستادن یک ایمیل به آدرس زیر دوباره مشترک خبرنامه شوید
IranPressNews+subscribe@googlegroups.com

-

No comments: