Friday, April 1, 2011

[IranPressNews] IranPressNews : ايران پرس نيوز - ادامه تظاهرات ضد حکومتی در سوریه؛ نگرانی حماس

ادامه تظاهرات ضد حکومتی در سوریه؛ نگرانی حماس

---------------------------------------------------------------------------

<strong>خبرگزاری فرانسه در گزارشی از دمشق به نقل از شاهدان نوشت، هزاران نفر از طرفداران دموکراسی امروز جمعه در شهرهای مختلف سوریه تظاهرات کردند.

براساس این گزارش، در جریان تظاهراتی که در شمال دمشق برگزار شد، دستکم چهار نفر در اثر تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شدند.

یکی از شاهدان گفت، در منطقه دوما در 15 کیلومتری شمال دمشق، نیروهای امنیتی با گلوله های واقعی تظاهرکنندگانی را که بسوی پلیس سنگ پرتاب می کردند، هدف قرار دادند که حداقل چهار نفر از معترضان جان خود را از دست دادند.

به گفته این شاهد سوری که تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفتگو کرده است، در تظاهرات امروز در این منطقه دهها نفر مجروح و دهها تن دیگر نیز بازداشت شده اند.

وی افزود احتمالا شمار کشته شدگان به ده نفر خواهد رسید.

امروز همچنین گردهمايی های دیگری در مناطق کردنشین سوریه در شمال و در منطقه درعا در جنوب این کشور نیز برگزار شده است.

همچنین گزارش شده که شماری از معترضان امروز در دمشق پایتخت سوریه در حالیکه شعار آزادی آزادی سر می دادند در داخل یک مسجد برای مدتی زندانی شدند. شاهدان شمار این افراد را صدها نفر اعلام کردند.


نگرانی حماس و جهاد اسلامی

شبکه خبری العربیه: بدنبال ناآرامی های اخیر سوریه دو گروه فلسطینی حماس و جهاد اسلامی در روزهای گذشته طی تماس هایی جداگانه با مسئولان دو کشور قطر و ایران از آنها خواستند تا دفاتر خود را به آن کشورها منتقل کنند.

روزنامه کویتی السیاسه روز جمعه 1-4-2011 به نقل از منابع فلسطینی اعلام کرد رهبران جنبش حماس و جنبش جهاد اسلامی طی درخواستهای جداگانه ای از شیخ حمد بن خليفه ال ثانی ‏خواستند در صورت سقوط نظام سوريه دفاتر اين دو جنبش به دوحه منتقل شود.

بنا بر اين گزارش امیر قطر با وجود پذیرفتن درخواست گروه حماس اما با درخواست رمضان شلح دبیر کل جنبش جهاد اسلامی موافقت نکرده است و این جنبش به جای قطر ' ایران را مد نظر قرار داده است .

این گزارش می افزاید که تهران برای ميزبانی جنبش جهاد اسلامی در ایران تا زمانی که امور سوريه آرام شود اعلام امادگی کرده است.

درخواست حماس و جهاد اسلامی برای انتقال دفاتر خود به قطر یا ایران نگرانی جنبشهای فلسطینی در سوريه را نشان می دهد بخصوص پس از انکه دامنه اعتراضات بر ضد نظام سوريه بالا گرفته است. ‏

بشار اسد رئیس جمهورسوریه در اولین واکنش نسبت به اعتراضات اخیر در این کشور روز چهارشنبه گذشته در برابر پارلمان این کشور اعترضات مردمی را "فتنه" و "توطئه" خواند.

این سخنان با واکنش های تندی از سوی مخالفان نظام حاکم بر سوریه روبرو شد چرا که به گفته آنها رئیس جمهور سوریه در سخنرانی خود هیچ گونه اشاره ای به انجام اصلاحات نکرده است.</strong>

---------------------------------------------------------------------------

Link: http://www.iranpressnews.com/source/095513.htm


--

The webmaster!

--
-

برای لغو عضويت لطفا از همان ایمیلی که عضو خبرنامه شده اید به آدرس زير ايميل بفرستيد
و سپس لینکی که برای شما فرستاده میشود را تائید کنید
IranPressNews+UNsubscribe@googlegroups.com


هرزمان که بخواهید میتوانید با فرستادن یک ایمیل به آدرس زیر دوباره مشترک خبرنامه شوید
IranPressNews+subscribe@googlegroups.com

-

No comments: