Thursday, September 20, 2012

[IranPressNews] IranPressNews : ايران پرس نيوز - بی‌خبری شورای شهر از ساخت شبکه زیرگذر میدان آزادی

بی‌خبری شورای شهر از ساخت شبکه زیرگذر میدان آزادی

---------------------------------------------------------------------------

شواری شهر هیچ اطلاعی از طرح شهرداری تهران برای ساخت شبکه زیرگذر عابرپیاده در میدان آزادی ندارد. معاون حمل و نقل شهردار تهران چندهفته پیش از ساخت این شبکه زیرگذر تا پایان سال 92 خبر داده بود. با توجه به ثبت ملی میدان آزادی چگونگی اجرای این طرح مشخص نیست. رئیس کمیسیون عمران شورای شهر می‌گوید که جزئیات طرح را از معاونت حمل و نقل استعلام و آن را بررسی خواهد کرد.

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه شهری ـ جعفر هاشمی تشکری، معاون ترافیکی شهردار تهران دلیل ساخت این شبکه زیرگذر را شلوغی و تردد بسیار زیاد در این میدان و هدف از ساخت آن را ارتقای ایمنی تردد عابران پیاده اعلام کرده بود.

دخل و تصرف در نماد شهر تهران که از لحاظ طراحی و ارزش‌های میراث فرهنگی حساسیت بالایی دارد بدون مشورت و اطلاع شورای شهر تهران در حال انجام است. حمزه شکیب، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر که به صورت مستقیم مسئول تصمیم‌گیری درباره طرح‌های عمرانی شهرداری است هیچ اطلاعی از این طرح ندارد.

او در گفتگو با CHN برای اولین بار از اجرایی چنین طرحی آگاه شد. شکیب بر همین اساس اعلام کرد که در مکاتبه‌ای با معاونت حمل و نقل شهرداری از آنها خواهد خواست که جزئیات تغییرات هندسی برای پیاده‌راه‌ها و خیابان‌های اطراف میدان آزادی را به این کمیسیون اعلام کنند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر با اشاره به اینکه به دلیل طرح منظر آزادی امکان استفاده از پل عابرپیاده در این میدان وجود ندارد، احتمال داد اجرای چنین طرحی بر این اساس صورت گرفته باشد. اما به گفته او باید این طرح لحاظ کارشناسی و طرح منظر و حمل و نقل مورد بررسی قرار گیرد و شورای شهر در این مورد پیگیری‌های لازم را خواهد داشت.

شکیب با اشاره به اینکه در جایی مانند میدان آزادی باید همه موارد به صورت جامع مورد بررسی قرار گیرد، می‌گوید: شهرداری پیش از این در طرح ساماندهی میدان آزادی فضای سبز این میدان را بازسازی کرد و مشکل نشت آب در این برج را حل کرد. ضمن اینکه این برج شسته شد و سالن‌های نمایش آن ترمیم شد.

در فاز دوم این طرح که چند سال پیش به اجرا درآمد قرار بود حلقه اول ماشین‌رو میدان آزادی تبدیل به پیاده‌راه شود و خودروها به حلقه‌ دوم اطراف آزادی منتقل شوند که این هرگز به اجرا درنیامد و حتی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر هم از عاقبت آن بی‌اطلاع است.

با توجه به ارزش معماری و کارکرد اجتماعی میدان آزادی که به عنوان نماد تهران و حتی ایران در بسیاری از نقاط دنیا شناخته شده است، ارجح دانستن خودرو به عابر پیاده منطق به نظر نمی‌رسد. این میدان که می‌تواند به عنوان یک مرکز تجمع و ارتباط اجتماعی مردم شهر باشد به فلکه‌ای پررفت و آمد تبدیل شده است. محروم کردن عابران پیاده از دیدن این برج باشکوه هم طرح تازه‌ای است که شهرداری برخلاف کارکردهای اجتماعی و فرهنگی برج آزادی در دست اجرا دارد.



---------------------------------------------------------------------------

Link: http://www.iranpressnews.com/source/132995.htm




--

The webmaster!

--
-

برای لغو عضويت لطفا از همان ایمیلی که عضو خبرنامه شده اید به آدرس زير ايميل بفرستيد
و سپس لینکی که برای شما فرستاده میشود را تائید کنید
IranPressNews+UNsubscribe@googlegroups.com


هرزمان که بخواهید میتوانید با فرستادن یک ایمیل به آدرس زیر دوباره مشترک خبرنامه شوید
IranPressNews+subscribe@googlegroups.com

-

No comments: