Wednesday, July 30, 2014

متن پیاده شده روز چهارشنبه 8 امرداد 93



سلام،

چهارشنبه 8 مرداد 93، 30 جولای 2014 میلادی

در مورد 4 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول جنگ در غزه ادامه دارد. اسراییل غیر از مسئله تونل ها که می گوید 32 تونل را تا حالا نابود کرده ولی بازهم وجود دارد و باید تخریب کند و همچنین از بین بردن توان نظامی حماس، دنبال ایجائ منطقه حایل هم هست به عمق 3 کیلومتر در سراسر نقاطی که با غزه مرز دارد که در صورت تکمیل این هم باید هزاران نفر را جابجا کنند، بسیاری از تاسیسات باید منتقل شود و هم اینکه غزه در پاره ای از نقاط آنقدر باریک خواهد شد که شاید عرض آن از چند کیلومتر تجاوز نکند. در همین 24 ساعت گذشته اصابت گلوله تانک به پناهگاه سازمان ملل که مدرسه بوده 13 کشته به جا گذاشته و رقم کشته ها را از سمت فلسطینی ها به 1130 نفر رسانده. اصابت گلوله تانک به مخزن سوخت تنها نیروگاه غزه هم این نیروگاه را خاموش کرد و غزه را در تاریکی فرو برد حتی در بیمارستانها. یکی از سازمان ملل عنوان کرده که در یکی از مدارس این سازمان هم انبار اسلحه پیدا شده موضوعی که باب طبع اسراییل است و تبلیغات آن همواره حول این محور می چرخد. حماس آتس بس یکجانبه ای را که فتح پیشنهاد کرده بود به عنوان امور انسانی برای 24 ساعت اعلام بکند رد کرد و به پرتاب موشک ادامه داد. موشکهایی که تاکنون گنبد دفاعی اسراییل توانسته همه آنها را خنثی کند و عملاً بی حاصل بوده. کنگره یهودیان آمریکا جایزه سال 2004 را که به آقای اردوغان داده بود پس گرفت و آقای اردوغان هم جایزه را پس داد. سخنگوی دولت اسراییل اعلام کرده که 3 دولت ایران، ترکیه و قطر پشت حماس هستند و در تهران آقای خامنه ای در خطبه نماز عید فطر روی طبل جنگ کوبید و خواستار ادامه جنگ شد و از همه کشورهای اسلامی خواست که غزه را مسلح کنند. تحلیل ایشان جالب است که عنوان کرد که چون آمریکا و غربی ها دنبال آتش بس هستند پس رژیم اسراییل در تنگنا است و می خواهند برای نجات اسراییل آتس بس اعلام کنند بنابراین نباید پذیرفت و جنگ کرد. موضوعی که ایشان یا دارد برای عوام فریبی مطرح می کند و یا که اگر واقعاً منظورش این است، آستگماتیزم سیاسی دارد و حوادث را کج می بیند زیرا که اصلاً چنین چیزی نیست و اسراییل تا به اهداف خود نرسد احتمالاً جنگ را تمام نمی کند. آقای خالد مشعل مسوول سیاسی حماس هم مصاحبه مفصلی با چارلی رز برنامه معروف تلویزیون عمومی آمریکا پی بی اس انجام داد که در این مصاحبه اعلام کرد که ما دنبال نابودی اسراییل نیستیم و حتی زور ما نمی رسد و جالب است که حتی از آنطرف هم حاضر نشد که بگوید اسراییل را به رسمیت می شناسد. به این ترتیب در واقع آقای خالد مشعل موضع مبهمی دارد که بین بخش سیاسی و نظامی حماس ناهماهنگی وجود دارد. اما آقای جان کری وزیر خارجه آمریکا هم بعد از برگشت از اسراییل هم زیر فشار مطبوعات اسراییل قرار گرفته و هم پاره ای مطبوعات آمریکایی برای اینکه به وی می گویند او سارمان حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی مطرح نکرده.

موضوع دوم اینکه خانم وندی شرمن معاون وزارت خارجه آمریکا و رئیس هیئت نمایندگی آمریکا در مذاکرات 5 باضافه 1 دیروز در سنا زیر فشار سوالات سناتورها قرار داشت که بگوید اگر تا 4 ماه آینده تا نوامبر مذاکرات با ایران به جایی نرسد آیا آمریکا ضرب الاجلی را برای ایران قرار میدهد که حاضر نشد ضرب الاجلی را اعلام کند. در عوض ایشان در مدت قرارداد با ایران مشخص بود که موضع فکر شده ای دارد و گفتند که قطعاً دو رقمی باشد یعنی از 10 سال به بالا باشد. خانم باربارا دکستر سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا هم اعلام کرد که تا ایران تمام شرایط تعیین شده را نپذیرد قراردادی با ایران امضاء نمی شود. از سوی دیگر مارکو روبیو سناتور جمهوری خواه ایالت فلوریدا هم عنوان کرده که ایران دروغ می گوید و باید فشار را بر ایران افزایش داد. آقای ظریف در مصاحبه با سی ان ان و آقای علی لاریجانی در مصاحبه با العالم هر دو یک موضع را تایید کردند و آن اینکه اگر توافق خوبی با 5 باضافه 1 امضاء شود مجلس پورتکل الحاقی ان پی تی را تایید خواهد کرد. امتیاز دیگری که حاضرند بدهند ولی فکر نمی کنم به تنهایی کافی باشد. روزامه وال استریت ژورنال آمریکا هم خبر داده از اینکه آمریکا از اروپا خواسته که برای صدور مواد غذایی تسهیلات بیشتری برای ایران قائل شود و اگر تحریم هایی مانع آن هست مثل مالی و بانکی غیره بردارد تا صدور مواد غذایی و دارو به ایران سرعت بگیرد. اما از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا خواستار آزادی خبرنگار واشنگتن پست و همسرش و دو خبرنگار آمریکایی دیگر شد و جالب است که دستگیری روزنامه نگار آمریکایی در این شرایط در ایران که معلوم نیست کی دستگیر کرده؟ و کدام سازمان دستگیر کرده؟  باید گفت که بیشتر چوب لای چرخ دولت روحانی گذاشتن محسوب میشود. آقای رحیم صفوی فرمانده سابق سپاه و مشاور آقای خامنه ای هم بعد از اظهارات یکی دو روز پیش آقای رضایی هم به میدان آمده و در مورد جام زهر نوشیدن آقای خمینی در پذیرش قطعنامه 598 انگشت اتهام را به سوی آقای هاشمی دراز کرده و گفته که چون آقای هاشمی می خواست که بعد از آقای خمینی قدرت را قبظه کند نمی خواست امکانات کشور از بین برود و آقای خمینی را وادار به پذیرش صلح کرد. ایشان مثل اینکه حواسش نیست که اینطور حمله کردن به آقای هاشمی بیشتر در واقع به نفع آقای رفسنجانی و به نوعی دفاع از او محسوب شود. آقای محسن رفیقدوست هم به میدان آمده و ایشان هم بابت صلح به آقای رفسنجانی حمله کرده و به نظر میرسد این حضرات بازنشستگان به تقصیر سپاه که باید بابت ادامه جنگ حداقل از بعد از فتح خرمشهر تا پذیرش قطعنامه و کشته شدن بیش از 230 هزار نفر، محاکمه شوند دارند سعی میکنند خودشان را تبرئه کنند و در عوض از آن یک کمپین سیاسی علیه آقای رفسنجانی بسازند.

اما موضوع سوم اینکه جنگ سرد جدید بین روسیه و غرب جدی تر شده و ابعاد جدیدی پیدا کرده. بعد از توافق تلفنی رهبران اروپا و آمریکا برای گسترش تحریم ها، آقای اوباما هم رسماً آنرا اعلام کرد و بنظر میرسد در خصوص مسایل مالی، تسلیحاتی، بخش انرژی و اطرافیان آقای پوتین تحریم های جدیدتری وضع خواهد شد و اقتصاد روسیه را بیشتر زیر فشار قرار خواهد داد. از سوی دیگر روسیه به سراغ اقتصاد خودکفا و مقاومتی رفته و شبیه حرفهای آقای خامنه ای را دارد میزند، موضوعی که بعدی بنظر میرسد که اگر تحریم ها شدت بگیرد روسیه بتواند دنبال کند. مسابقه تسلیحاتی هم که کابوس شوروی و از عوامل سقوط آن بود بنظر میرسد که دارد شکل میگرد برای اینکه آمریکایی ها روسها را متهم کرد که پیمان تسلیحاتی زمان گورباچف را که آزمایش موشکهای بالای برد 300 مایل را رد کردند و احتمالاً آمریکا به بهانه این نقض میتواند که پاره ای محدودیتهای جدید بگذارد و یا پاره ای سلاح های جدیدی را به میدان بیاورد. اما از سوی دیگر دستگاه تبلیغاتی روسیه اعلام میکند که محبوبیت آقای پوتین به دلیل عملکرد وی در مورد جزایر کریمه و مقابله آن با غرب به 85 درصد رسیده.

اما موضوع آخر اینکه گروه داعش در عراق به تخریب مساجد و اماکن ادامه میدهد. مناره 900 ساله ای را که از مراکز فرهنگی و توریستی موصل بوده منهدم کرده و به این ترتیب ماراتن از بین بردن مساجد و مقبره های پیامبران و غیره همچنان ادامه دارد. داعش های وطنی ما هم کارهایی می کنند که کمتر از کارهای داعش عراق نیست. در دانشگاه علم و صنعت یک منشور اخلاقی منتشر کردند که جالب است که به منظور این منشور پسرها فقط حق دارند جوراب، شلوار، کت و یا کاپشن بپوشند. اما چیزهایی که ممنوع است صندل، مویی که تا سر شانه برسد، استفاده از عطر، ادکلن، کمربند زینتی و یا لباس آستین کوتاهی که از آرنج بالاتر باشد. احتمالا با این چیزهایی که گذاشتند پیغمبر اسلام هم اگر دانشجو علم و صنعت بود باید به کمیته انظباطی احضار میشد. در مورد دخترها هم پوشیدن شلوار، جوراب، کفش و مانتو و مقنعه مجاز است و چادر. اما روسری که گره بزنند یا کفش پاشنه بلندی که بیشتر از 5 سانت باشد یا دمپایی و یا صندل ممنوع است. ضمن اینکه زدن گل سر و یا استعمال عطر و ادکلن هم برای خانم ها ممنوع است. ضمناً پارگی لباسها هم برای خانم ها ممنوع اعلام شده.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی. 



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/d/optout.

No comments: