Wednesday, July 23, 2014

متن پیاده شده روز چهارشنبه اول امرداد 93



سلام،

چهارشنبه اول امرداد 93، 23 جولای 2014 میلادی

در مورد 6 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه هنرمندان تئاتر در مرکز هنرهای نمایشی یک تجمع اعتراضی داشتند. هنرمندان تئاتر کشوردستمزد معوقه خود را خواستار هستند، می خواهند که تعرفه قرارداد تیپ به روز شود براساس تورم، عدالت در تقسیم امکانات و سالنها انجام شود و قرار داد با گروههای نمایشی از آغاز تمریناتشان تا اجرا در نظر گرفته شود. همچنین تهدید کردند که اگر این درخواستهای آنها برآورده نشود با تجمع بزرگتری حضور پیدا خواهند کرد. مسوولین ارشاد، مدیر کل و معاونین، در جمع تجمعکنندگان حاضر شدند و قول دادند آخر شهریور بخشی از مطالبات خود را بپردازند. آنها عنوان کردند که بودجه تئاتر از 18 میلیارد به 9 میلیارد کاهش پیدا کرده و تازه بخشی از تخصیص هایی را که میدهند اداره خزانه ندارد که آنها را پرداخت کند. کارگران آگفای آبادان هم 4 ماه حقوق معوقه، حق سنوات و لباس و مرخصی سالانه سالهای 90، 91 و 92 را طلبکارند و تجمع اعتراضی داشتند. آقای عباس رجایی عضو کمسیون کشاورزی مجلس هم خبر داده از اینکه گزارش اداره هواشناسی در مورد طوفان تهران برای مجلس قانع کننده بوده که به دلیل وجود پارازیتها و اختلالی که در رادارها ایجاد می کند اداره هواشناسی نتوانسته وقوع طوفانی را که چند هفته پیش تهران را پیش بینی بکند. مدتها است که از زوایای مختلف سلامتی، بهداشت، مسئله زنان حامله، مردمان با بیماری های قلبی، سرطان مغز و دهها مورد دیگر، بحث ارسال امواج نیرومند الکترومغناطیسی برای ایجاد پارازیت روی ماهواره ها بحث شده اما ظاهراً زور سپاه، دستگاه امنیتی و شخص آقای خامنه ای که پشت این موضوع قرار دارند قویتر از همه دستگاههای مملکت است و بلایی که سر مردم میاورند.

موضوع دوم اینکه آقای زاکانی در مشهد سخنرانی کرده و در آنجا عنوان کرده که بخش سیاسی حماس با ما نیست و با اخوانی ها هستند اما بخش نظامی آن با ماست. جالب است اولین بار است که اینطور مستقیم مسوولیت عملیات حماس را به گردن می گیرند. اسراییل که به حملات وحشیانه به غزه ادامه میدهد تاکنون در طی 16 روز 583 کشته و 3640 زخمی بجا گذاشته. سازمان ملل هم عنوان کرده که هیچ کجای غزه دیگر برای غیر نظامیان امن نیست. امیر قطر هم علیرغم اختلافاتی که با عربستان و سایر شیخ نشین ها داشت ناگهان وارد جده شده و قرار است که در مورد غزه با پادشاه سعودی و سایر مقامات صحبت بکند. اما پروازهای ایرلاینهای بین المللی، آمریکایی، اروپایی، کانادایی و غیره برای 24 ساعت به فرودگاه تل آویو قطع شده برای اینکه یک راکت به نزدیکی فرودگاه اصابت کرده و علیرغم اصرار اسراییل برای امن بودن فرودگاه خطوط هوایی تصمیم گرفتند که تا برقراری امنیت کامل فعلاً پرواز نکنند.

موضوع سوم اینکه روزنامه وال استریت ژورنال خبرداده از اینکه چین رکورد خرید نفت از ایران را در 6 ماهه اول سال 2014 شکسته و نسبت به دوره مشابه سال قبل 48 درصد افزایش خرید از ایران داشته. آقای ظریف هم که در جلسه غیرعلنی مجلس حاضر شده بود تا راجع به مذاکرات توضیح بدهد، بعد از جلسه هیئت رئیسه عنوان کرد که توضیحات وی قانع کننده بوده و نیازی به رفت و آمد بیشتر نیست. البته گویا آقای ظریف عنوان کرده بوده که ما از اول هم دنبال 190 هزار سو سانتریفیوژها بودیم. در همین جلسه هم آقای حسینیان و پاره ای از اعضای دیگر جبهه پایداری خواستار توضیحات اضافه ای بودند که آقای ظریف جواب نداده برای اینکه قبلاً هم گفته بود که حرفها از مجلس بیرون میرود.

موضوع چهارم اینکه وزارت ارشاد گزارش کامل پرداخت یارانه به مطبوعات در تمام دوره احمدی نژاد را منتشر کرده که نشان دهنده این است که کیهان در صدر لیست قرار دارد بابت پولهایی که گرفته و بیخود هم نیست که الان اینطور سنگ آقای احمدی نژاد را به سینه میزند و 30 درصد کل یارانه ها تنها به 7 روزنامه اختصاص داده شده که غیر از کیهان روزنامه های ایران، وطن امروز و بیشتر اطرافیان آقای احمدی نژاد و اصولگراها در لیست قرار دارند. آقای حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی آقای روحانی هم بعد از همه وعده ها برای بازکردن انجمن صنفی مطبوعات عنوان کرده که ممکن است این کار انجام نشود ولی دولت تشکل صنفی روزنامه نگاران را به رسیمت میشناشد و ممکن است به نام دیگری به فعالیت بپردازند. درواقع تلویحاً ایشان پیشنهاد کرده که روزنامه نگاران انجمن صنفی روزنامه نگاران را به فراموشی بسپارند و بیایند به نام دیگری تقاضای مجوز کنند که التبه فکر میکنم بازهم به جایی نرسد. عبدا... محتشم دبیر انصار حزب ا... هم عنوان کرده که گشتهای موتوری حزب ا... بعد از ماه رمضان با قدرت دوباره به خیابانها خواهند آمد و به امر به معروف میپردازند. همه مراد آنها برخورد با زن و بچه مردم است. ایشان گفته که چون ما تذکر لسانی و زبانی میدهیم اصلاً احتیاجی به مجوز بابت این حرکتهای خیابانی نداریم. آقای ناطق نوری هم در مصاحبه با خبرآنلاین مفصل راجع به احمدی نژاد صحبت کرده وعملاً جواب روزنامه کیهان را هم داده. ازجمله مطرح کرده که چگونه در همان سال 84 هم احمدی نژاد هپروتی حرف میزده یا به اصطلاح ایشان بالای ابری، و گفته که ما در واقع او را نمی خواستیم کاندید بکنیم. البته در همان مقطع هم مطرح شده که ائتلاف اصولگراها و جناح راست نمی خواستند احمدی نژاد را مطرح کنند اما این بخشهایی از سپاه بود که از طریق احمدی نژاد در شهرداری منتفع شده بودند و با دخالت مجتبی خامنه ای آقای احمدی نژاد را به کرسی ریاست جمهوری نشاندند. آقای مومن از اعضاء شورای نگهبان هم پیشاپیش خط و نشان کشیده که اجازه نمیدهند بعضی ها به مجلس خبرگان وارد شوند و گفته که ما کهولت سن را در نظر میگیریم که بنظر میرسد دارند زمینه چینی میکنند برای رد صلاحیت آقای رفسنجانی همینطور آقای دستغیب.

موضوع پنجم اینکه بعد از 50 روز اعتصاب غذا، 4 زندانی اهل سنت که به اعدام محکوم شدند: کمال مولایی، حامد احمدی، جهانگیر و جمشید دهقانی اعصاب غذای خود را شکستند چون خواسته آنها که خواستار برگشت به زندان رجایی شهر از زندان قزلحصار بوده برآورده شده و به این زندان برگردانده شدند. خانم رویا صابری نژاد زن 48 ساله ای که به دلیل فعالیت در فیس بوک دستگیر شده بعد از برگشت به ایران از انگلیس برای دیدار خانواده و دوستان، بنا به گفته همسر وی به 20 سال زندان محکوم شده. اخیراً اعلام شده که 8 نفر که از 7 سال تا 20 سال و مجموعاً به 127 سال زندان محکوم شدند. علت این چنگ و دندان نشان دادن حکومت و حبس های سنگین ایجاد رعب و وحشت در فضای اینترنتی است تا حضور مردم را در آنها کمرنگ کند وبا ترس و وحشت عملاً مانع فعالیت آنها در فیس بوک شود و یا سایر شبکه های اجتماعی شود. دادسرای انتظامی قضات هم بعد از مدتها معطلی سرانجام شکایت وکلای دراویش را عملاً بلااثر اعلام کرد و آقای صلواتی قاضی دادگاه انقلاب را از شکایتها مربوطه مبرا دانست.

اما موضوع آخر اینکه جناب آقای بادامچیان که مدتی است شروع کرده به بد و بیراه گفته به رهبران جنبش سبز دوباره حرف خنده دار خودش را تکرار کرده که این حصر نیست بلکه برای محافظت آنها تحت الحفظ نگهداری میشوند. آقای مکارم شیرازی هم فرمودند که اصلاً ضرورتی ندارد که زنها به ورزشگاهها بروند. اینطوری که ایشان می گوید مردها هم ضرورتی ندارد بروند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/d/optout.

No comments: