Friday, April 1, 2011

جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


ویدیو - مصاحبه جنجالی ابراهیم حاتمی کیا و صحنه هایی از فیلم “گزارش یک شهر”

Posted: 01 Apr 2011 06:23 AM PDT

 

 

 

 

صحنه هایی از فیلم

 

 

مصاحبه کامل

مستندی به مناسبت درگذشت پدر مهندس میرحسین موسوی

Posted: 01 Apr 2011 06:16 AM PDT

ویدیو - مصاحبه با شاهد عینی - مراسم تشییع پیکر میراسماعیل موسوی

Posted: 01 Apr 2011 05:55 AM PDT

خطیبان نماز جمعه: دوازده فروردین، از اعیاد ملی و مذهبی است و شبهه بر آن وارد نیست

Posted: 01 Apr 2011 04:28 AM PDT

 

جــرس: خطبه های دومین نماز جمعه سال ١٣٩۰، به گرامیداشت سالگرد دوازدهم فروردین و رفراندم تایید جمهوری اسلامی در سال ۵٨ اختصاص داشت، تا خطیبان نماز جمعه، آنرا "مصداق مردمسالاری" ارزیابی کرده و آنرا از "اعیاد ملی و مذهبی" ذکر کنند.

 

نمایندگان ولی فقیه در استان ها، در خطبه های نماز جمعه دوازدهم فروردین، همچنین به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر جمهوری اسلامی بنام "جهاد اقتصادی" اشاره کرده و البته بدون اشاره به عملکرد دولت و سوء مدیریت آن، خواستار مشارکت همگانی در این رویداد شدند.

 

خطیبان نماز جمعه، همچنان خیزش های منطقه را تحت تاثیر انقلاب اسلامی خوانده و خواستار آن شدند که كشورهای منطقه به عنوان یك تجربه از نظام ایران درس بگیرند .

 

 

امام جمعه تهران: ولایت فقیه برگرفته از مبانی عقلایی است

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌كه "نظام جمهوری اسلامی از وفادارترین نظام‌ها به مردم و رای مردم است"، اظهار عقیده كرد: بیش از سی و دوبار مردم ما به پای صندوق‌های رای آمدند و انتخابات حتی در سخت‌ترین شرایط مثل بمباران تعطیل نشده است كه این یعنی نظام مردم‌سالاری دینی. پس نباید به دنبال مردم‌سالاری در نظام دیكتاتوری آمریكا گشت. چرا كه آمریكا در طول تاریخ سیاهش پیوسته حامی دیكتاتورها بوده است و مردم ما فراموش نكرده‌اند كه آمریكا از نظام دیكتاتوری سیاه شاه حمایت می‌كرد و اكنون نیز حامی دیكتاتورهاست.

 

وی افزود: نظام ما در طول سی و دوسالی كه گذشت فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته و تمام تجربیاتی كه برای سقوط انقلاب‌های تازه توسط استكبار وجود داشته است بر روی نظام ما تجربه شده، اما نظام ما مثل سرو قامت‌كشیده ایستاده است و هر روز تنومندتر می‌شود.

 

خطیب نمازجمعه این هفته تهران حاكمیت ولایت فقیه را از دلایل استقامت نظام دانست و مدعی شد: ولایت فقیه برگرفته از مبانی عقلایی است و ریشه در فقه و شیعه دارد و افتخار نظام ماست كه در فراز و نشیب‌های نظام، ولایت فقیه، اقتدار، مدیریت و حسن تدبیر خود را نشان داده و مردم نیز راه خودشان را پیدا كردند و مثل سرو قامت كشیده پشت سر ولی فقیه محكم ایستاده‌اند.

 

امام جمعه موقت تهران افزود:منظور از جهاد اقتصادی كاهش نرخ بیكاری ، رسیدن به رشد اقتصادی بالا و توزیع عادلانه ثروت در كشور است.

 

احمد خاتمی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی ، اظهارداشت : در جهاد اقتصادی سه شاخص داریم ،‌یكی رشد اقتصادی است و كشور باید به رشد اقتصادی هشت درصد كه هدف برنامه پنجم توسعه است ،برسد ،‌فاصله دهك های درآمدی بالا و پایین نیز باید كم شود و همزمان نرخ بیكاری در كشور یك رقمی بشود.


وی بدون اشاره به پنهانکاری دولت در ارائه آمار ارقام مربوط به بیکاری و درآمد سرانه، گفت "مسئولان كشور تاكنون برنامه هایی برای ایجاد اشتغال در كشور داشتند كه به بار نشسته و امیدواریم برنامه های آتی آنها در این زمینه نیز كه بخش مهمی از جهاد اقتصادی است به ثمر بنشیند. "

 

خاتمی افزود: مخاطب موضوع جهاد اقتصادی ، فقط نخبگان و موسسات اقتصادی نیست و همگان بخصوص دستگاههای فرهنگی نیز می توانند نقش موثری در تحقق جهاد اقتصادی داشته باشند ،‌همچنان كه در شاهد نقش موثر نهادهای فرهنگی و رسانه ها ، بخصوص صدا و سیما در بحث هدفمند كردن یارانه ها بودیم .

 


امام جمعه اصفهان: در نظام اسلامی همه اجزای جامعه از بازار گرفته تا دولت بر اساس موازین اسلام اداره شود

 

امام جمعه موقت اصفهان و نماینده مجلس شورای اسلامی، با گرامیداشت ١٢ فروردین (روز جمهوری اسلامی) اظهار داشت: عده ای در داخل قصد تضعیف اسلامیت نظام را دارند و در این مسیر اقدام می كنند.

 

محمد تقی رهبر در خطبه های نمازجمعه این هفته اصفهان كه در مسجد تاریخی امام اقامه شد ، تاکید کرد "سه دهه استقامت در مقابل انواع توطئه ها و تبلیغات سوء علیه نظام به واسطه هوشیاری مردم و رهبری مدبرانه انقلاب باعث شده تا امروز شاهد آثار انقلاب ایران در حركت های آزادیخواهانه در كشورهای منطقه باشیم. "


خطیب جمعه اصفهان تصریح كرد: امروز باید همه تلاش كنند تا در نظام اسلامی همه اجزای جامعه از بازار گرفته تا دولت بر اساس موازین اسلام اداره شود.

 

 

امام جمعه قم: دوازدهم فروردین از بزرگ ترین اعیاد ملی و مذهبی ماست

خطیب جمعه قم گفت: ١٢ فروردین ماه ۵٨ پیروزی حقوقی انقلاب بود و فقهای زمان تدوین قانون اساسی تصریح كردند كه كلیه قوانین باید بر پایه اصول اسلام باشد و "دوازدهم فروردین از بزرگ ترین اعیاد ملی و مذهبی ما است و به فرمایش امام باید این روز همواره زنده بماند."


محمد سعیدی همچنین گفت: گاهی اوقات شبهه ای مطرح می شود و برخی می گویند در سال ۵٨عده ای به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند ولی بعدها عده ای دیگر متولد شدند لذا رای آن سال نمی تواند برای مردم اكنون حاكم باشد.  اما باید گفت در هیچ یك از نظام های جهانی بعد از استقرار رسم نیست مدل حكومتی را مجدد به رای بگذارند.

وی افزود: مشروعیت نظام در گرو حاكمیت شرع اسلام است و مسوولین و آحاد مردم باید نسبت به اجرای قوانین و مقررات شرعی اهمیت داده و از هرگونه مسامحه كاری اجتناب كنند.


وی با اشاره به حوادث منطقه گفت : توصیه ما به كشورهای منطقه این است كه به عنوان یك تجربه از نظام ایران درس بگیرند و مدل حكومت را خودشان تعیین كنند تا مبادا دشمنان آنان را به سمتی ببرند كه خود می خواهند.

این نماینده رهبری، همچنین افزود: مسوولان نباید خود را درگیر مسایل حاشیه ای و ارزش گذاری بیش از حد برای نوروز كنند.

 

امام جمعه رشت: دوازدهم فروردین ماه عید بزرگ ملی و مذهبی ملت ایران است

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت می گوید: دوازدهم فروردین ماه عید بزرگ ملی و مذهبی ملت ایران است.

 

زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت گفت: در این روز ملت بزرگ ایران با توجه به آرمانهای انقلاب اسلامی و رهنمودهای معمار انقلاب نوع حكومت خود را با اكثریت قاطع ٩٨درصد انتخاب كردند.


وی افزود: پس مانده های طاغوت تلاش كردند تا با ایجاد انحراف در مسیر رای گیری بار دیگر بر گرده ملت ایران سوار شوند اما ملت ایران با روشنگری های امام راحل بسیار هوشیارانه و در آزادی كامل جمهوری اسلامی را انتخاب كردند.


قربانی گفت: در جمهوری اسلامی سرنوشت مردم با كتاب و سنت تعیین می شود و امام راحل فرمودند وقتی ٩٨ درصد مردم به جمهوری اسلامی رای داده اند، این عین دموكراسی و مردم سالاری دینی است.

 

 

امام جمعه ارومیه: انقلاب را باید به صاحب اصلی اش (امام زمان) تحویل دهیم

امام جمعه ارومیه می گوید: "١٢ فروردین ماه بهار انقلاب اسلامی است و دستاوردی بسیار گرانبهایی برای ملت ایران داشته كه از جمله آنها می توان به پیشرفتهای فرزندان این ملت در عرصه های مختلف علمی اشاره كرد.


وی اظهاركرد: اینك نسل های جوان باید همچنان به دفاع از این انقلاب بپردازند تا آن را تحویل صاحب اصلی اش حضرت امام عصر بدهیم.

 

 

امام جمعه مشهد: مسئولین تحمل یکدیگر را ندارند

امام جمعه موقت مشهد از جهاد اقتصادی بعنوان عامل و ضامن مهم توسعه، پیشرفت و رفع فقر از جامعه اسلامی یاد كرد.

 

محمد باقر فرزانه ادامه داد: با جهاد اقتصادی می توان كشور را به مرحله ای از توسعه و پیشرفت رساند كه معاندان حتی رویای تجاوز به كشور را در سر نپرورانند.


وی تصریح كرد: در شرایط كنونی مسائل اقتصادی مهمترین مساله كشور است و تا فقر در جامعه برچیده نشود نمی توان در راستای نیل به اهداف همه جانبه جهاد اقتصادی موفق بود.


فرزانه در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه افزود : حلم و بردباری از فضیلت های مهم اخلاقی است ولی ضعف این امر در برخی مسوولان كشور موجب شده آنان تحمل یكدیگر را نداشته باشند

 

انتقال نوراللهیان به زندان اوین

Posted: 01 Apr 2011 04:46 AM PDT

 جرس: در پی بازداشت حجت الاسلام و المسلمین نوراللهیان در مراسم تشییع مرحوم میر اسماعیل موسوی پدر مهندس میرحسین موسوی  ایشان پس از بازداشت که همراه با ضرب و شتم و اهانت نیز همراه بوده است وی به زندان اوین منتقل شده است.


به گزارش خبرنگار کلمه  نوراللهیان که سابقه عضویت در بیت رهبری  را نیز داشته است روز گذشته   ودر مراسم  تشییع پیکر مرحوم میر اسماعیل موسوی به  دخالت نیروهای امنیتی در سیر روند تشییع و هتک حرمت به پیکر ایشان و نیز  رفتار وحشیانه  با مردم  اعتراض نموده بود که  همراه با  ضرب و شتم  بازداشت  پلیس امنیت انتقال داده شد.

وی از آنجا به دادسرای ویژه روحانیت برده شده و در آنجا حدود پنج ساعت بازجویی شده و سپس با دستبند و اهانت به زندان اوین انتقال داده شده است.
 

ماموران  بلافاصله  نیز اتهامات  نوراللهیان را  اخلال در نظم عمومی، تحریک مردم به اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی کشور! ،  تهدید مأمورین دولتی،  رفتار خلاف شأن و شئونات روحانیت ذکر شده است این در حالی است که وی صرفا به دخالت نیروهای امنیتی در سیر روند تشییع و هتک حرمت به پیکر ایشان و نیز  رفتار وحشیانه  با مردم  اعتراض نموده بود.

منابع مطلع از داخل دادگاه ویژه روحانیت افزوده اند قاضی وی نصرت آبادی است.

لازم به ذکر است که حجت الاسلام والمسلمین نوراللهیان از رزمندگان دوره دفاع مقدس، معاون سابق وزارت اطلاعات  و از اعضای بیت رهبری تا پیش از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری بوده است. ایشان برادر دو شهید و مسئول امور روحانیون ستاد مرکزی مهندس میرحسین موسوی بوده و در میان اصولگرایان و اصلاح طلبان دارای احترام زیادی است.

نگرانم، این نظام قطعا نیاز به اصلاح دارد

Posted: 01 Apr 2011 03:09 AM PDT

حاتمی کیا
جرس: بعد از آنکه ابراهیم حاتمی کیا کارگردان برجسته سینمای ایران، در سخنانی که با چند ساعت تاخیر از سیمای ملی پخش شد، از امنیتی شدن فضای کشور و فرهنگ به شدت انتقاد کرده و از ضرورت اصلاحات سخن گفته بود، احمد توکلی، نماینده اصولگرا و منتقد دولت، در ذیل خبر مربوط به سخنان حاتمی‌کیا، در سایت وابسته به خودش (الف) نوشت: "عیب‌ها را پیش چشم می‌آوری تا ظلم‌ها و انحراف‌ها نیز دیده شود و صاحبان قدرت وظیفه خویش باز شناسند و از آن دست بکشند."


 ابراهیم حاتمی کیا کارگردان برجسته سینما در سخنانی که با چند ساعت تاخیر از تلویزیون پخش شد، از امنیتی شدن فضای کشور و فرهنگ به شدت انتقاد کرده و با اشاره به اتفاقات دو سه سال اخیر (پس از انتخابات) گفت: در فیلم جدید من (گزارش یک جشن)، مولفه‌های روز دیده می‌شود که برخی انتقاد کردند چرا مولفه روز است! یعنی چی نباید از مولفه‌های روز استفاده کرد؟ من باید از مولفه روز باشم! مگر من باید کنه‌سازی کنم؟ فیلم من می‌گوید امنیتی کردن فضایی که جوانان دنبال هویت‌یابی خود هستند، باعث بدتر شدن فضا می‌شود. چه کسی می‌تواند چنین چیزی را رد کند؟ من اصلا نگران حمله به فیلمم نیستم، نگران نظام و کشورم هستم، این نظام قطعا نیاز به اصلاح دارد و کسی در آن شکی ندارد.


به گزارش انتخاب، وی که در برنامه "راز" حضور یافته بود، با اشاره به امنیتی کردن فضای هنر گفت: وای به حال آنکه فضای فرهنگ و کشور امنیتی شود.


این کارگردان با اشاره به درگیری‌های رخ داده در کشور، گفت: وقتی می‌بینم این جوانان اینگونه مقابل یکدیگر می‌ایستند، گریه‌ام می‌گیرد.


بلافاصله بعد از این برنامه، احمد توکلی، نماینده اصولگرایِ منتقد دولت، در ذیل خبر منتشره پیرامون اظهارات حاتمی کیا در سایت الف، طی مطلبی خطاب به وی خاطرنشان کرد :

حاتمی‌کیای عزیز

از برخورد صادقانه‌ات تشکر می‌کنم و خدا را بر نعمت وجود هنرمندانی مانند حاتمی‌کیا، مجید مجیدی و سیدرضا میرکریمی و امثال آنان سپاس می‌گویم. شما‌ها می‌دانید، برای اینکه آنان که این حدیث را نشنیده‌اند، بدانند می‌گویم که پیامبر -که دورد بی‌پایان خدا بر او و خاندانش باد- فرمود: یاور برادرت باش چه ظالم باشد چه مظلوم! پرسیدند اگر مظلوم باشد می‌دانیم چگونه یاریش کنیم وقتی ظالم بود چه کنیم؟، فرمود: او را از ستم بازدارید. روشی که در پیش گرفته‌ای روش پیامبر است که در انعکاس هنری واقعیت حسن‌ها را برجسته می‌سازی و عیب‌ها را نیز پیش چشم می‌آوری تا ظلم‌ها و انحراف‌ها نیز دیده شود و صاحبان قدرت وظیفه خویش باز شناسند و از آن دست بکشند یا از آن باز دارند. هرکس مردم این سرزمین را برادر خویش می‌شمارد، به گفته قرآن و قرآن ناطق، خواه این برادری اسلامی باشد(با مسلمانا) یا توحیدی(با اهل کتاب) و خواه بشری(با بقیه)، با آنان، همگی آنان، باید همان کرد که پیامبر بزرگوارمان فرمود. شماها بر این راه استوار باشید و دعا کنید ما هم بر همین مسیر پایدار بمانیم. پوزیسیون بودن به معنایی که برخی صاحبان قدرت و برخی جوانان و نیروهای خوش‌نیت آن را رواج می‌دهند، وظیفه ما نیست.


پا در جای پای پیامبر و خاندن پاکش - درود خدا بر همه آنان باد_ گذاردن افتخار است و بس.


یک نکته ظریف را نیز فرو نگذاشتی آنجا که گفتی چیزی نمی‌سازی که ناامیدکننده باشد. کار حقی که رهبر فرزانه ما همواره به منتقدان سفارش می‌کند. آن عزیز از خود نمی‌گوید، از مولای خود پیروی می‌کند که یأس را از فرماندهان شیطان خوانده است.

باز هم خدا را سپاس که برای فرماندهان ابلیس کار نمی کنیم.

بنده دعاگوی امثال تو هستم و محتاج دعای همه شما
ارادتمند احمد توکلی مجلس شورای اسلامی
 

اخراج گروهی از دیپلماتهای جمهوری اسلامی از کویت

Posted: 01 Apr 2011 02:53 AM PDT

جرس: در ادامه بحران های پیش آمده در روابط میان کویت و ایران، و علیرغم اینکه مقامات جمهوری اسلامی هرگونه دخالت در موضوع جاسوسی در آن کشور را تکذیب کرده بودند، وزیر امور خارجه کویت، شامگاه پنجشنبه از اخراج چند تن از دیپلماتهای ایرانی، بدلیل دست داشتن در "فعالیتهای جاسوسی" در کشور کویت و "هدف قرار دادن امنیت" این کشورخبر داد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، شیخ محمد الصباح، وزیرامورخارجه کویت در یک کنفرانس خبری اعلام کرد یک گروه دیپلمات ایرانی بدلیل دست داشتن در فعالیتهای جاسوسی در کویت، از این کشور اخراج خواهند شد.


یک دادگاه در کویت روز سه شنبه (نهم فروردین ماه)، دو شهروند ایرانی و یک شهروند کویتی را به اتهام همکاری با یک شبکه جاسوسی وابسته به سپاه پاسداران ایران به اعدام محکوم کرد. موضوعی که ایران بعد از چند روز آن را تکذیب کرد.


پایگاه اطلاع رسانی دولت ایران، به نقل از یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه، "ادعای یک مقام قضائی کویت" در خصوص کشف شبکه جاسوسی وابسته به سپاه پاسداران در کشور کویت را ادعائی "کذب و بی اساس" دانست،

اما در پی اعلام صدور حکم اعدام برای سه متهم فوق الذکر، و در حالیکه وزارت خارجه جمهوری اسلامی دخالت خود در این ماجرای جاسوسی را تکذیب کرده بود، کویت روز چهارشنبه سفیر خود را از ایران فراخواند.


شیخ محمد الصباح، وزیر امور خارجه کویت همان روز گفته بود که کشورش هر کدام از دیپلمات‌های ایرانی را که ارتباطشان با شبکه جاسوسی ایران محرز شده باشد، اخراج خواهد کرد.
 

برگزاری مراسم درگذشت پدر میرحسین موسوی در دفتر آیت الله صانعی

Posted: 01 Apr 2011 02:19 AM PDT

جــرس: بنا به گزارش منابع خبری، مراسم یادبود و بزرگداشت حاج میر اسماعیل موسوی، پدر میرحسین موسوی، روز جمعه ١٢ فروردین ماه، در دفتر آیت الله صانعی در مشهد برگزار شد.


به گزارش یکی از خبرنگاران مستقل، در این مراسم كه با حضور آیت الله صانعی و هادی غفاری فرزند آیت الله شهید غفاری، موسوی جهان آبادی نماینده سابق مشهد و امام جمعه سابق چناران ثقفی به همراه علما، شخصیت های سیاسی و جمعی از مردم مشهد در دفتر این مرجع برگزار شد، پیام تسلیت آیت الله صانعی قرائت گردید و  جابری بیرجندی با موضوع صبر و استقامت سخنرانی کرد.


پس از سخنرانی نیز، این مجلس سوگواری با روضه خوانی عدالتی مجد، ادامه یافت.


در این مراسم، نماینده آیت الله صانعی در خراسان محمود نوروزی نیز حضور داشت و در گذشت حاج میر اسماعیل موسوی را به خانواده موسوی تسلیت گفت.
 

پیام تسلیت زندانیان زندان رجایی شهر به میر حسین موسوی

Posted: 01 Apr 2011 02:19 AM PDT

جــرس: در ادامه پیام های تسلیت پیرامون درگذشت پدر میرحسین موسوی، جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت (رجایی شهر) نیز، با صدور پیامی به خانواده آن مرحوم، برای آنها طلب صبر و مسئلت کردند.


به گزار منابع خبری جرس، این گروه از زندانیان سیاسی، در پیام خود در خصوص درگذشت میراسماعیل موسوی، چنین آورده اند:


هوالباقی
انا لله و انا الیه راجعون
برادر گرامی جناب آقای میرحسین موسوی با خبر شدیم در حالیکه همچنان در حصر غیر قانونی وغیر شرعی به سر میبرید غم از دست دادن پدر بر غمهای شما که ناشی از شهادت مظلومانه و زندانی و تبعید و شکنجه شدن دوستان و همراهان و هم پیمانانتان بود افزوده گردید. ما زندانیان دفاع ازحقوق ملت ضمن عرض تسلیت به شما و کلیه بستگان از خداوند متعال برای آن پدر مومن، متقی و شجاع که با زحمت و تلاش فراوان بزرگوارانی همچون شما وخواهر مجاهدتان و شهیدان موسوی را تربیت و تقدیم این آب و خاک کرده اند رحمت،بخشش و علو درجات خواستاریم و همچنین برای شما و همسر گرامیتان که زینب وار در مراحل دشوار زندگی همراه و یاور شما بوده اند صبر و اجر مسئلت می نماییم.

خواهی که خدا کار نکو با تو کند ارواح ملائک همه رو با تو کند
یا هرچه رضای او در آن است بکن یا صبر نما بر آنچه او با تو کند


داود سلیمانی، عیسی سحر خیز،مهدی محمودیان، منصور اسانلو، کیوان صمیمی، مسعود باستانی، مجید توکلی، حشمت الله طبرزدی و جمعی دیگر از زندانیان زندان رجایی شهر کرج.
 

محمد نوری زاد:نسبت به همه احکام صادره علیه خود معترضم و اعتصاب غذا می کنم

Posted: 01 Apr 2011 01:47 AM PDT

جــرس: محمد نوری زاد، زندانی سیاسی محبوس در «بند دو الف» زندان اوین، طی نامه ای خطاب به دادستان تهران، ضمن اعلام اعتصاب غذای خود، خاطرنشان کرده است که "تا رسیدن به خواسته هایم، نه غذا دریافت خواهم کرد و نه تقاضای تماس تلفنی یا ملاقات یا مرخصی خواهم داشت. من نسبت به همه احکام صادره علیه خود معترضم و روند اعتراض من، تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت و مسئولیت عواقب هرآنچه بر سر من بیاید، متوجه همه آنانی خواهدبود که در احکام صادره علیه من و بازداشت غیرقانونی من در بند دوالف، سهم و نقش داشته اند." 


محمد نوری زاد از روز هفتم اسفند بدون اتمام اقدامات درمانی و برخلاف وعده ماموران امنیتی، به زندان اوین بازگشته و خانواده وی نیز از انتشار آنچه که در این مدت بر سر این نویسنده و هنرمند دربند گذشته، تا امروز امتناع ورزیدند؛ اما اکنون که نزدیک چهارده روز (به همراه تماس یک دقیقه ای روز اول عید) از بی خبری از محمد نوری زاد می گذرد، دو نامه ای را که وی خطاب به دادستان تهران در روزهای ۱۴ و ۱۶ اسفند ۸۹ نوشته در اختیار سایت شخصی وی قرار داده اند.


بر اساس این گزارش، متن نامه های محمد نوری زاد به شرح زیر است:


نامه اول
دادستان محترم استان تهران
جناب آقای دکتر جعفری دولت آبادی
باسلام
امروز ششمین روز است که اینجانب محمد نوری زاد در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود در بند دوالف، از دریافت غذا سر باز زده ام. شخص جنابعالی حضوراً به من قول دادید که به شکایات من رسیدگی و آنها را پیگیری خواهیدفرمود.
شکایت از دو بازجوی فحاش و بزن بهادر، و شکایت از قاضی مقیسه که طی دو جلسه کوتاه نمایشی، حقیر را به تحمل دوسال حبس(افزون بر سه سال و نیم قبلی) محکوم کرده است.
خود جنابعالی نیک می دانید که تداوم بازداشت من در بند دوالف، غیرقانونی است. من باید به بند عمومی ۳۵۰ منتقل شوم.
بدیهی است که تا رسیدن به خواسته هایم، نه غذا دریافت خواهم کرد و نه تقاضای تماس تلفنی یا ملاقات یا مرخصی خواهم داشت. من نسبت به همه ی احکام صادره علیه خود معترضم و روند اعتراض من، تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت و مسئولیت عواقب هرآنچه بر سر من بیاید، متوجه همه ی آنانی خواهدبود که در احکام صادره علیه من و بازداشت غیرقانونی من در بند دوالف، سهم و نقش داشته اند.

با احترام
محمد نوری زاد- بند دوالف زندان اوین ۱۴/۱۲/۸۹

امروز ششمین روز است که اینجانب محمد نوری زاد در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود در بند دوالف، از دریافت غذا سر باز زده ام. شخص جنابعالی حضوراً به من قول دادید که به شکایات من رسیدگی و آنها را پیگیری خواهیدفرمود…
خود جنابعالی نیک می دانید که تداوم بازداشت من در بند دوالف، غیرقانونی است. من باید به بند عمومی ۳۵۰ منتقل شوم. بدیهی است که تا رسیدن به خواسته هایم، نه غذا دریافت خواهم کرد و نه تقاضای تماس تلفنی یا ملاقات یا مرخصی خواهم داشت…


نامه دوم
دادستان محترم استان تهران
جناب آقای دکتر جعفری دولت آبادی
با سلام.
به دلیل توهین های امروز یکی از بازجویان خود، موسوم به “کریمی” که در بند دوالف، بارها به دیدن من آمده، و به خاطر بازداشت غیرقانونی ام در این بند، از همین امروز به اعتصاب غذای خشک دست می زنم.
بدیهی است که عواقب این اعتصاب غذای خشک، هرچه که هست، متوجه شما و متولیان بند دوالف خواهد بود. آقای کریمی امروز، با الفاظی چون: منافق، منافق مدرن، منافق تر از مسعود رجوی، و با اتهام به من که: بیش از دومیلیارد پول سپاه را بالا کشیده ام، و بازگویی شنودهایی از مکالمات و مسائل خصوصی من و خانواده ام، مرا مخاطب قرار داد.
نامبرده با این توهم پوک که من در آخرین باری که به مرخصی رفته ام، با آقای سید محمد خاتمی دیدار داشته ام، آنهمه الفاظ شنیع را بر من بارید.
من، مرده یا زنده، خواهشمندم شکایت رسمی مرا از این فرد، به خاطر اطلاق یک چنین توهین هایی، پیگیری بفرمایید. اطمینان دارم طبق یک روال جاری، نامبرده، کلیت مکالمات امروز ما را ضبط کرده است. سند و مدرک ادعاهای من، همین مکالمات ضبط شده است.
گرچه خود می دانم نگارش این نامه، مثل دل بستن به آب یک سراب، راه به جایی نخواهد برد. با اینهمه، برای اتمام حجتی که این روزها کسی خریدارش نیست، به جایگاه قانونی شما متوسل می شوم. خود دانید و خدا و فردای قیامتی که در راه است.
با احترام
محمد نوری زاد- بند دوالف- ۱۶/۱۲/۸۹


آقای کریمی امروز، با الفاظی چون: منافق، منافق مدرن، منافق تر از مسعود رجوی، و با اتهام به من که: بیش از دومیلیارد پول سپاه را بالا کشیده ام، و بازگویی شنودهایی از مکالمات و مسائل خصوصی من و خانواده ام، مرا مخاطب قرار داد. نامبرده با این توهم پوک که من در آخرین باری که به مرخصی رفته ام، با آقای سید محمد خاتمی دیدار داشته ام، آنهمه الفاظ شنیع را بر من بارید…


گرچه خود می دانم نگارش این نامه، مثل دل بستن به آب یک سراب، راه به جایی نخواهد برد. با اینهمه، برای اتمام حجتی که این روزها کسی خریدارش نیست، به جایگاه قانونی شما متوسل می شوم. خود دانید و خدا و فردای قیامتی که در راه است.
 

1 comment:

cassandan said...

سلام بر اساس امر بانک مرکزی نرخ تورّم به بیشتر از ۲۰ درصد رسیده. این یعنی حقوق‌ها باید ۲۰ درصد بیشتر بشوند. همه میگویند بسیجیها بهترین حقوق و مزایا را دارند. ما که ندیدیم. نون برای ما هم گران شده. همه چیز برای ما هم گران شده. در یک بلاگ خواندم که ماها بهترین حقوق هارا میگیریم و نرخ تورّم به ما اثر نخواهد داشت.والله به امام قسم اگر این واقعیت داشته باشد.فقط همین را می‌خواستم بگویم.